Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Monòver

La Policia Local de Monòver utilitzarà pistoles de descàrrega elèctrica

La Policia Local de Monòver utilitzarà pistoles de descàrrega elèctrica

Seguint el procés de modernització de les estructures municipals per l’Ajuntament de Monòver, s’ha procedit a l’adquisició de dos Pistoles Taser, per a la Policia Local, amb la finalitat de dotar a aquest cos d’uns mitjans més
acords amb la situació actual i que permetrà als agents actuar sobre aquelles persones que presenten un elevat estat d’agressivitat i en les quals no siga suficient la utilització de la defensa reglamentària.

Aquest «armament no letal» segons declaracions de la regidora de Policia Mª Amparo Maestre, «consisteix en una alternativa moderada en situacions de crisi, sense haver d’emprar armes de foc. L’objectiu és que les detencions es realitzen de manera segura tant per a l’agent com per a la persona detinguda».

Els models adquirits llancen dos dards units a l’arma mitjançant un cable, de tal manera que en arribar al cos es transmet la descàrrega, que provoca la paràlisi temporal del subjecte.

La decisió d’adquirir aquest instrumental es pren a causa de les contínues intervencions en les quals els agents es veuen immersos i en les quals han d’intervenir usant mitjans proporcionats i garantistes per a la seguretat de tots.

Durant aquesta setmana, els i les agents de la plantilla de la Policia Local estan sent instruïts per al seu ús. Aquests cursos estan sent impartits en la Comissaria de Sant Vicent del Raspeig. Així , en aquestes jornades els nostres agents, s’instruiran tant en el seu maneig com en la regulació legal per a La seua utilització.

El cost de l’adquisició ha estat de 5.757€, inversió que ha anat a càrrec del pressupost municipal.

Segons apuntava la Regidora Mª Amparo Maestre, «Era una adquisició necessària i molt demandada per la plantilla local. Així, hem atés una de les reivindicacions que des de fa molts anys tenien els i les agents de la nostra policia.

En aquest sentit, Maestre ha expressat que continuarà treballant per la seguretat de la plantilla de la Policia Local perquè puguen exercir el seu treball amb les millors condicions possibles, i així aconseguir que la nostra ciutat siga també més segura.


201