Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
UA

La Seu Universitària de Villena organitza un curs sobre Coeducació per a avançar en igualtat de drets, oportunitats i responsabilitats

La Seu Universitària de Villena organitza un curs sobre Coeducació per a avançar en igualtat de drets

El veto parental, com treballar des del món dels afectes, el potencial educatiu de la música i la imatge, o la visibilització d’una genealogia de científiques, entre els temes que s’hi tractaran

Alacant. Dimarts, 1 de juliol de 2020

Proporcionar les bases teòriques necessàries per a coeducar i els recursos per a l’aula que trenquen amb els estereotips sexistes en l’educació, són els objectius principals del curs d’estiu «Coeducació per a avançar en igualtat de drets, oportunitats i responsabilitats» que organitza la Seu de la Universitat d’Alacant a Villena. El curs tindrà lloc del 6 al 10 de juliol en format en línia.

M. Ángeles Alonso, directora del curs, explica que el programa gira al voltant de com avançar cap a la igualtat de drets, oportunitats i responsabilitats, «per la qual cosa hem centrat les ponències en les resistències que estan apareixent a aquest mandat legal (veto parental a aquestes activitats); com treballar des del món dels afectes; la importància de l’imaginari cultural i el potencial educatiu d’aquest (música i imatge); o el foment de las carreres de ciències (les socials també) en la població femenina, mitjançant la visibilització d’una genealogia de científiques fins ara absent del currículum acadèmic».

Les administracions educatives van encarregar al professorat dels centres educatius sostinguts amb fons públics fer una sèrie de canvis per a aplicar la legislació vigent respecte a la igualtat d’oportunitats de dones i homes, i també sensibilitzar i prevenir les violències masclistes en la comunitat educativa. En aquest sentit, Alonso assegura que aquests cursos són molt necessaris ja que «a la Comunitat Valenciana anem amb un cert retard respecte d’altres autonomies com el País Basc, Andalusia o Astúries, perquè no va ser fins al 2016 quan la Conselleria d’Educació va crear la figura de coordinador/a d’Igualtat i Convivència en tots els centres educatius sostinguts amb fons públics, i fins al 2018 no va entrar en vigor el Pla Director de Coeducació».

El curs està coordinat per la professora M. Cruz Pla i és gratuït per al professorat inscrit en el CEFIRE.

Preinscripció

Programa

Dilluns 6/7/2020

9-10.30. Inauguració oficial

10.30-11. Pausa

11-13.30. Conferència d’obertura i debat. «Sonrisas y lágrimas en la coeducación». Marian Moreno

Dimarts 7/7/2020

9-11. «El hilo invisible de las violencias machistas desde una mirada coeducativa». Gema Otero

11-11.30. Pausa

11.30 -13.30. «El hilo invisible de las violencias machistas desde una mirada coeducativa» (cont.). Gema Otero

Dimecres 8/7/2020

9-11. «Mujer y STEM». Marta Macho Stadler

11-11.30. Pausa

11.30 -13.30. «Mujer y Ciencias Sociales». Ana López Navajas

Dijous 9/7/2020

9-11. «Música para la coeducación». Laura Viñuela

11-11.30. Pausa

11.30 -13.30. «Cambiar la imagen para cambiar el mundo». Yolanda Domínguez

Divendres 10/7/2020

9-11. «Y los chicos, ¿qué?». Agustín Zaragozà Granell

11-11.30. Pausa

11.30 -13.30. «Y los chicos, ¿qué?» (cont.). Agustín Zaragozà Granell


196