Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Alcoi UPV

Prop de 900 estudiants es prescriuen al Campus d’Alcoi de la UPV

Els graus amb més demanda de preinscripcions: Enginyeria Mecànica, Enginyeria Informàtica, Enginyeria Elèctrica i Informàtica Industrial i Robòtica

També cobertes les preinscripcions de les dues noves titulacions: Grau en Intel·ligència Artificial; i doble grau en Enginyeria Química + Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil

 

La Generalitat ha fet públics les dades de preinscripció per a les Universitats de la Comunitat Valenciana amb resultats molt positius per al Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València.

El Campus ofereix 879 places en les seues 11 titulacions —entre graus i dobles graus— i s’han cobert totes les preinscripcions, quedant 1.196 estudiants en llista d’espera.

Els graus amb més demanda de preinscripcions han sigut Enginyeria Mecànica (135 + 245 persones en llista d’espera), Enginyeria Informàtica (100 + 205 en llista d’espera), Enginyeria Elèctrica (90 + 121 en llista d’espera) i Informàtica Industrial i Robòtica (85 + 111 en llista d’espera).

Destaca l’increment de sol·licituds registrades en graus com Informàtica Industrial i Robòtica i Enginyeria Elèctrica, fet que demostra la gran demanda de professionals del mercat laboral en estes disciplines.

 

Nous graus

Pel que fa a les dues titulacions que s’estrenen el pròxim curs al Campus d’Alcoi, les preinscripcions també han sigut positives. El grau en Intel·ligència Artificial té 100 estudiants preinscrits i 130 en llista d’espera.
Quant al doble grau en Enginyeria Química + Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil, ha cobert les 25 places inicials i fins i tot les 35 que podria acollir el Campus en una segona fase. A més, 7 persones han quedat en llista d’espera.

Pel que fa als 6 màsters universitaris que s’imparteixen a Alcoi, de moment s’han matriculat 91 persones, encara que el procés finalitza el 5 de setembre en la seua última fase.

Pau Bernabeu, director del Campus d’Alcoi de la UPV, ha valorat molt positivament estes xifres, “que són encara millors que les de l’any passat. Encara que les definitives són les de matrícula, la preinscripció ens ajuda a saber que la docència que s’imparteix a Alcoi satisfà l’estudiantat de tot Espanya”.

Bernabeu insisteix en el creixement de graus com Elèctrica i Robòtica i en la gran demanda que mantenen des de fa anys Mecànica i Informàtica.

Quant als nous graus, Bernabeu afirma que “el d’Intel·ligència Artificial ha tingut una resposta massiva. Pel que fa al doble grau Tèxtil/Química, també estem satisfets, perquè és el primer any i són estudis molt concrets que continuarem promocionant a la Comunitat Valenciana i la resta d’Espanya”.

 Bernabeu conclou agraint al seu equip directiu, el professorat i el personal tècnic i administratiu del Campus “el seu treball diari que es tradueix en estes xifres de preinscripció, fet que demostra que la docència que s’imparteix a Alcoi satisfà l’estudiantat, així com la proximitat que s’estableix entre estudiants i professorat, l’accés als laboratoris, pràctiques en empreses i el fet de residir en una ciutat mitjana, accessible, segura i amb bons preus pel que fa a l’habitatge”.

 

Campanya de promoció digital 

El Campus d’Alcoi de la UPV ha programat i executat una campanya de promoció i publicitat digital que ha complementat la campanya publicitària habitual en mitjans convencionals de proximitat.

Des de l’Àrea de Comunicació del Campus s’ha programat una ambiciosa campanya digital en plataformes digitals consumides per possibles estudiants (18-25 anys) i també el seu entorn familiar (especialment mares i pares (35-65 anys)) de tot Espanya, i en especial de la Comunitat Valenciana.

Les plataformes digitals seleccionades, atenent criteris d’abast i públic objectiu, han sigut:

Spotify

TikTok

Instagram

Facebook

Quant a les campanyes, s’han plantejat dues onades entre maig i juliol, pel mètode de segmentació per lloc geogràfic i edat del target.

 

Resultats. Promoció de Graus

 Pel que fa a les impressions registrades en els vídeos i banners promocionats en les diferents xarxes i onades, ascendixen a 4.332.829, sent 1.070.410 visualitzacions (usuari únic).

La major incidència en la promoció de graus entre estudiants futurs i mares i pares ha sigut a la Comunitat Valenciana, amb un 70% dels impactes, al ser esta la zona d’influència del Campus.
La tendència per gèneres continua sent majoritària en el masculí amb un 70-30%.

 

Doble grau en Enginyeria Química + Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil

En el doble grau Tèxtil-Química, l’impacte major ha estat entre ciutadans de la Comunitat Valenciana (40%), Madrid (25%) i la resta entre Andalusia i Galícia.

L’interés per gènere es repartix al 50%.

 

Promoció de màsters

 Els posts promocionats en Instagram per als màsters han tingut 130.000 visualitzacions, en tractar-se d’un vídeo. Quant a Facebook, ho van visualitzar 160.000 persones. El 60% de les persones impactades són dones. La campanya ha tingut especial èxit a Veneçuela.

Quant als màsters que s’imparteixen al Campus d’Alcoi de la UPV, la promoció en Xarxes Socials s’ha centrat en Instagram, Facebook a Espanya i Instagram també a Sud-amèrica (especialment a Colòmbia i Veneçuela).

 

Matrícula d’estudiants de nou ingrés de grau i doble grau

 Este divendres 11 de juliol, a partir de les 13 hores, s’han fet públics els resultats de la preinscripció en els graus i dobles graus de les universitats valencianes.

Pots consultar els resultats de la preinscripció clicant en este enllaç.

Si t’han admés en alguna titulació del Campus d’Alcoi de la UPV, enhorabona! I recorda que encara et falta un pas per entrar: fer la matrícula. Has de saber que en esta pàgina de l’automatrícula, trobaràs la data i hora en què has de matricular-te. També rebràs un correu electrònic i un SMS amb esta informació.

Recorda que és molt important fer la matrícula online en l’horari assignat, ja que, en cas contrari, s’entén que renuncies a la teua plaça.

El termini ordinari de matrícula per a estudiants de grau i doble grau de nou ingrés al Campus d’Alcoi de la UPV comprén els dies 15 i 16 de juliol.

Si et matricules en una titulació i, posteriorment, t’admeten en un altre grau que siga de major interés per a tu, pots matricular-te en este últim i anul·lar la matrícula anterior.

Este procediment és automàtic si els dos graus són de la UPV. Veuràs que la mateixa aplicació d’automatrícula et pregunta si vols anul·lar la matrícula del primer grau quan et matricules del segon, és a dir, del que realment t’interessa.

Per contra, si els estudis són de distintes universitats, has de preguntar al centre on t’hages matriculat primer com has de sol·licitar la baixa de la matrícula.

 

Llistes d’espera

 Activació: Si no s’ha sigut admés en la primera opció o la que es desitja, l’estudiant pot activar-se en la llista d’espera corresponent.

Adjudicacions: Hi haurà nou crides per adjudicar les places vacants, que es realitzaran a partir del 18 de juliol.

 


197