Alcoi torna a mirar cap al Monestir del Sant Sepulcre per a viure, un any més, les celebracions en honor al Santíssim Jesuset del Miracle, una de les devocions més profundament arrelades a la ciutat. Des del 13 de gener i fins al 14 de febrer de 2026, la vida religiosa, cultural i patrimonial alcoiana quedarà marcada per un programa que combina tradició, espiritualitat i participació ciutadana.
El calendari d’actes s’ha iniciat amb la celebració de la Santa Missa i el Pregó del Jesuset del Miracle, que enguany ha estat pronunciat per Ana María García, vinculada al món de la literatura i la cultura local. Aquest acte ha donat el tret d’eixida a un conjunt de celebracions que, any rere any, mantenen viva una tradició molt present en la memòria col·lectiva d’Alcoi.
El programa litúrgic inclou el novenari, que se celebrarà cada vesprada amb el res del rosari a les 18.30 hores, seguit de la Santa Missa a les 19.00 hores, amb la novena i els gojos dedicats al Jesuset del Miracle.
Dins d’aquest període, es desenvoluparan tres tridus centrats en diferents col·lectius de la comunitat:
-
Del 14 al 16 de gener, dedicat a les famílies i les vocacions.
-
Els dies 17, 18 i 19 de gener, orientat als sacerdots, catequistes i la vida consagrada.
-
Del 20 al 22 de gener, amb les associacions religioses com a protagonistes.
Un dels moments més emblemàtics arribarà amb la celebració de la Festa del Robo i la Trobada. El divendres 23 de gener, a les 18.30 hores, tindrà lloc la Santa Missa amb el tradicional Sermó del Robo, que enguany es predicarà en valencià.
Les celebracions continuaran el dissabte 24 de gener amb les Vespres solemnes i culminaran el diumenge 25 de gener amb la Missa Solemne, precedida pel trasllat processional del Santíssim Sagrament des de la parròquia de Santa Maria fins al Monestir del Sant Sepulcre. En finalitzar, se celebrarà la processó tradicional amb la participació del Gremi de Llauradors i el Grup de Danses Sant Jordi.
El vessant cultural i familiar també tindrà un paper destacat dins del programa. El 5 de febrer estarà dedicat a la infància alcoiana, amb el lliurament dels premis del XXXIII Concurs Escolar de Dibuix i Redacció i la representació de l’auto sacramental “El Jesuset del Miracle”.
Les celebracions es tancaran el 14 de febrer amb el concert de cambra “In laudem Jesu”, a càrrec de l’Orquestra Simfònica d’Alcoi, un esdeveniment de caràcter benèfic destinat a la millora del temple.
Al llarg d’aquest període, també s’oferiran visites guiades al Jesuset del Miracle, reforçant la dimensió cultural i patrimonial d’unes festes que continuen sent un referent identitari per a la ciutat d’Alcoi.
Notícies relacionades:
De la nostra terreta: Relleu generacional
De la nostra terreta: Art i Patrimoni
L’Ajuntament d’Alcoi manté el Ban Reial i la Cavalcada adaptant-los a la situació meteorològica
Les Pastoretes tornaren a anunciar l’arribada dels Reis Mags a Alcoi
Una delegació del Campament Reial s’instal·la a la Plaça de Dins després de la cancel·lació del Preventori pel mal oratge

