Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Monforte del Cid Onil Salinas Villena

“De Ruta per: Com ho fan” recorre les comarques amb un programa centrat en tradició, innovació i patrimoni local

Intercomarcal Televisió ha emés una nova edició del programa “De Ruta per”, un espai que torna a posar en valor la riquesa cultural, social i econòmica de les comarques de l’interior de la província a través d’un recorregut per diferents municipis.

El programa ha començat a Salines, on s’ha donat a conéixer la tasca de la Yeguada Salinas i la seua aposta per la hipoteràpia, una disciplina terapèutica que utilitza el cavall com a eina per a millorar el benestar físic i emocional de les persones.

Des d’allí, l’espai s’ha traslladat fins a Villena per a endinsar-se en el procés de creació de l’exposició de Playmobil fester, una iniciativa que combina creativitat, tradició i divulgació per a acostar les festes locals a tots els públics.

El recorregut ha continuat a Monforte del Cid, on s’ha posat el focus en un dels productes més emblemàtics del Vinalopó: el raïm embolsat, destacant el seu procés de cultiu i la importància que té per a l’economia agrícola de la zona.

Una altra de les parades ha sigut Onil, on el programa ha mostrat les tradicionals “fatxos”, una de les celebracions més singulars del calendari festiu local, que cada any reunix veïns i visitants al voltant del foc i la tradició.

De nou a Salines, l’equip ha participat en un taller d’estampació, reflectint el valor de les activitats artesanals i el seu paper en la transmissió cultural.

Finalment, el programa ha tornat a Villena per a conéixer el Club STEAM, una iniciativa educativa que fomenta l’aprenentatge a través del joc i l’experimentació, apropant la ciència i la tecnologia als més joves.

Amb este nou episodi, “De Ruta per” reafirma la seua aposta per mostrar el territori des d’una perspectiva pròxima, donant veu a projectes, tradicions i iniciatives que formen part del dia a dia de les comarques i que contribuïxen a mantindre viva la seua identitat.


206