La Comissió de Festes de Moros i Cristians d’Ibi ha plantejat la possibilitat de modificar les dates tradicionals de les festes amb l’objectiu que l’acte de l’Entrada puga celebrar-se en dissabte, una proposta que pretén afavorir una major participació i assistència tant de festers com de visitants.
La iniciativa naix després d’analitzar les dificultats que suposa, en algunes edicions, que els principals actes festers coincidisquen entre setmana, fet que complica la presència de públic i també l’organització de les comparses. Amb aquest possible canvi, la Comissió busca adaptar el calendari festiu a les necessitats actuals i potenciar encara més un dels actes més multitudinaris i representatius de les festes iberudes.
La proposta planteja reorganitzar el calendari perquè l’Entrada mora i cristiana tinga lloc en dissabte, facilitant així l’arribada de visitants d’altres localitats i incrementant l’impacte turístic i econòmic de les celebracions.
Des de la Comissió de Festes remarquen que es tracta d’una proposta oberta al debat i al consens amb les comparses, entitats festeres i la resta de col·lectius implicats, ja que qualsevol modificació en les dates tradicionals requereix un ampli acord dins del món fester local.
El possible canvi ha generat ja diferents opinions entre festers i veïnat, encara que molts coincideixen a destacar que adaptar alguns actes al cap de setmana podria contribuir a reforçar la participació i donar encara més projecció a unes festes amb gran arrelament i tradició a la localitat.
Notícies relacionades:
Intercomarcal Televisió reforça el seu lideratge amb una gran programació especial de Festes en directe durant abril i maig
Ibi torna a viure la tradicional Romeria a Sant Pasqual este 15 i 16 de maig
Ibi torna a omplir-se de tradició i convivència en la Romeria de Sant Pasqual
Les comparses de Petrer alcen el teló de les festes en unes entrevistes plenes d’història, emoció i tradició
El mes gran de les Festes de Moros i Cristians ompli AL SO DE LA FESTA

