La Guàrdia Civil ha detingut dos homes de 21 i 41 anys, tots dos residents a Alcoi, com a presumptes autors d’una sèrie de robatoris de cablejat de coure que van afectar l’enllumenat públic i els punts de recàrrega de vehicles elèctrics instal·lats en diversos municipis de l’interior de la província d’Alacant.
La investigació, desenvolupada en el marc de l’operació «Alphacob», es va iniciar després de detectar-se entre els mesos de març i maig un increment de les sostraccions de cablejat en xicotetes localitats alacantines. Els fets van provocar importants danys en infraestructures públiques i van deixar sense servei part de l’enllumenat en diferents municipis.
Segons les investigacions, els detinguts van actuar a les localitats d’Alcoleja, Alfafara, Almudaina, el Camp de Mirra, Fageca, Famorca, Gorga, Planes i Xàbia, on van arribar a sostraure prop de 2.000 quilos de coure. La Guàrdia Civil estima que els perjudicis econòmics ocasionats als ajuntaments afectats podrien superar els 100.000 euros.
La investigació va ser dirigida per l’Equip ROCA de la Companyia d’Ibi, amb la col·laboració d’agents del Lloc de Muro d’Alcoi i de la Policia Local d’Alcoi. Durant diverses setmanes es van realitzar vigilàncies, anàlisis de proves i presa de declaracions que van permetre identificar els sospitosos.
Els agents també van comprovar que, després de cometre els robatoris, els presumptes autors venien el coure sostret en centres de reciclatge i tractament de residus de les comarques de l’Alcoià i el Comtat.
La detenció es va produir durant la matinada del 20 de maig, quan els investigadors van establir un dispositiu de vigilància sobre els dos sospitosos. Van ser interceptats quan tornaven d’un nou robatori comés a Xàbia. En aquell moment es van recuperar aproximadament 200 metres de cablejat sostret aquella mateixa nit, a més de diverses eines i el vehicle presumptament utilitzat per a dur a terme els delictes.
Als detinguts se’ls atribuïxen tretze delictes de robatori, furt i danys. Després de passar a disposició judicial a Alcoi, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.
La Guàrdia Civil ha recordat la importància de la col·laboració ciutadana per a previndre este tipus de delictes, que afecten directament serveis públics essencials com l’enllumenat municipal.







