En el Creative Portfolio Junior 2018 a València, trobada en què els joves reben consells i suggeriments sobre els seus treballs per part de diferents directors creatius
Alacant. Divendres, 23 de març de 2018
Els estudiants del grau de Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat dAlacant José Gilar, Marc Pastor, Javier Moreno, Teresa Boronat, Juan Carlos Rodríguez, María Martínez i Nerea Carrasco han participat, per primera vegada, en el Creative Portfolio Junior 2018, trobada organitzada per ComunitAD, associació dempreses de comunicació publicitària de la Comunitat Valenciana. Lesdeveniment va tenir lloc ahir, dia 22 de març, a la Biblioteca Les Naus de València.
Durant la trobada, quinze dels millors directors creatius es van entrevistar amb els estudiants per a conèixer el seu portafolis creatiu carpeta que reuneix les seues millors propostes creatives. En concret, en aquesta tercera edició, els directors creatius pertanyen a les agències Aftershare Valencia, Èxit, Brandsummit, Publips Serviceplan, äbranding, Trumbo, Kids, The Serious, CSG, Kliper Dvila, Rosebud, Maslow, We Add You, Kanbei i Ladies & Gentlemen.
Lactivitat consta de cent minuts dentrevistes frenètiques i posada en comú entre el talent dels joves universitaris i les necessitats de talent que tenen les empreses de comunicació. Creative Portfolio Junior busca donar suporta als joves creadors en una primera aproximació al món professional.
Experiències
Segons els estudiants de la UA, aquesta trobada «suposa una gran oportunitat per a mostrar les nostres destreses a professionals del món de la comunicació i aprendre de grans experts del sector». «Fer contactes, conèixer les últimes novetats en publicitat i ampliar la nostra visió del tema són algunes de les raons per les quals no podíem deixar passar aquesta oportunitat», assenyalen.
«Recomanable al 200 %. Permet posar els peus a terra i prendre un primer contacte amb el món real», assenyala Teresa Boronat. Per a María Martínez, «en lesdeveniment he pogut comparar opinions des de diferents punts de vista, gràcies a això tinc una altra visió dels meus treballs».
«Una manera diferent destablir contacte amb la vida real fora del terreny universitari i, sobretot, recomanable per lexperiència que tenduus i pel bon tracte rebut per part de les agències i lorganització. Gràcies a això, he sabut enfocar a quina branca de la publicitat em vull dedicar», segons Marc Pastor.
«En el First Dates de la creativitat», assenyala Juan Carlos Rodríguez, «mai he sigut tan ràpid i concís explicant les meues idees». José Gilar afirma que és «una experiència satisfactòria i daprenentatge amb grans enamorats de la comunicació».
«Ha sigut un punt i seguit per a agafar aire i continuar amb la meua trajectòria, ja que he pogut rebre feedback de professionals en un ambient proper i dinàmic», apunta Nerea Carrasco.
Per la seua banda, Javier Moreno assegura que «lexperiència ha sigut molt enriquidora, ja que professionals han valorat molt positivament el meu treball coincidint tots en quin és el meu punt fort i el feble. Mhan animat a fer equip amb algú amb habilitats que compensen els meus defectes i viceversa perquè ens presentem a concursos».
Segons dades de lorganització, aquest speed dating creatiu ha possibilitat, en les dues primeres edicions, que un gran nombre destudiants tingueren loportunitat de realitzar pràctiques, o fins i tot aconseguir un lloc de treball en algunes de les agències associades a ComunitAD.
En lesdeveniment van participar trenta estudiants descoles i universitats com la dAlacant, Cardenal Herrera CEU, Jaume I de Castelló, ESIC i Barreira A+D.
Peu de foto: Els set estudiants de la UA durant la celebració del Creative Portfolio Junior 2018.


