Especialistes d’universitats de tot el territori nacional parlaran sobre qui i per què viatjaven elles en els segles XVI, XVII i XVIII
L’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert i Klias repeteixen col·laboració en l’activitat
Alacant. 24 de maig de 2017
Monges viatgeres durant el barroc, viatgeres espanyoles de la primera globalització, les dones en les Cròniques d’Índies, o casos com els de lady Fanshawe i Juana Harrach a Europa del segle XVII, són algunes de les comunicacions preparades per ponents com Emilio Soler Pascual, professor jubilat del Departament d’Història Medieval i Moderna de la UA; Jorge Olcina Cantos, catedràtic d’Anàlisi Geogràfica Regional i Geografia Física de la UA, o María Victoria López-Cordó, catedràtica d’Història Moderna de la Universitat Complutense de Madrid i una de les pioneres en estudis de les dones en la modernitat per al Cinquè Seminari Modernes d’Època.
«Viatges i viatgeres en la modernitat» és el tema escollit enguany per al seminari, que es desenvoluparà el divendres 26 de maig a la Universitat d’Alacant. Continuant amb la temàtica iniciada l’any passat sobre l’oci, els plaers i la recreació de les dones, les jornades d’aquesta cinquena edició estan dedicades a les viatgeres i els viatges en la modernitat.
La sala de graus de l’edifici de Geografia de la Facultat Filosofia i Lletres de la Universitat d’Alacant acollirà les ponències d’experts de diferents universitats espanyoles en dones durant l’edat moderna (segles XVI, XVII i XVIII), com són la UNED, Universitat de Granada, Universitat Complutense de Madrid o la Universitat de Salamanca.
El seminari està dirigit per Inmaculada Fernández Arrillaga, investigadora de l’Àrea d’Història Moderna de la UA, i coordinat per Maite Àvila Martínez i Rafael Corona Verdú. Organitzat per l’Àrea de Moderna del Departament d’Història Medieval, Història Moderna i Ciències i Tècniques Historiogràfiques de la UA, hi col·laboren la Facultat de Filosofia i Lletres, l’Institut Universitari d’Estudis de Gènere de la UA (IUIEG), l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert i l’Associació Klias de recerca i de docència secundària. Klias té com a finalitat inculcar gènere en la societat a través de la formació.
Inauguren l’activitat, a les 9.30 hores, Juan Antonio Barrio Barrio, coordinador acadèmic de Biblioteca i Història de la Facultat de Filosofia i Lletres, i Cayetano Mas Galvañ, director del Departament d’Història Medieval, Història Moderna i Ciències i Tècniques Historiogràfiques.
Joan Borja, director del Departament de Publicacions i Investigacions de l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil Albert, i Inmaculada Fernández Arrillaga, directora del seminari.


