Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Alacant Alcoi Elda Onil Tibi

De la Nostra Terreta: Santa Cecilia I

El mes de novembre és sinònim de música. A les nostres comarques la música és ben viva i les bandes son part imprescindible de la vida cultural dels nostres municipis. Per eixa raó, hem volgut dedicar dos programes de “De la nostra terreta” a les nostres bandes en estes setmanes pròximes al 22 de novembre.

En la primera part del primer programa parlarem amb tres convidats representants de sendes bandes: la Societat Musical “Santa Maria Magdalena” de Tibi va ser fundada en 1889 i no pot faltar en cap de les celebracions del municipi. La Banda Municipal de Villena es va estrenar el 5 de setembre de 1922 en l’Entrada de Moros i Cristians de la localitat, acte en el que encara tenen una important participació. La Corporació Musical Primitiva “Apolo” d’Alcoi afona les seues arrels en les capelles musicals alcoianes del segle XVIII i en el seu sí s’han format alguns dels més importants músics de la nostra terra.

En la segona part coneixerem les activitats de la Societat Musical “L’Harmonia” d’Alacant, sempre involucrada en el manteniment de la cultura popular alacantina des de la seua fundació en 2005. Per la seua part, al Cercle Instructiu Musical d’Onil, amb origen en 1876, es troba ja preparant el seu 150 aniversari. Segur que en esta efemèride els poden ajudar molt els amics de l’AMCE Santa Cecilia d’Elda, que fa molt poquet va celebrar el seu bicentenari.

 


201