Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Alacant

El CJA publica una revista commemorativa pel seu 30 aniversari

 

JovALC – El jovent d’Alacant recull la història del màxim organisme de l’associacionisme juvenil d’Alacant, així com entrevistes les seues entitats, testimoniatges de representants públics, reportatges sobre la seua labor a la ciutat i un llistat d’associacions

Alacant, 29 de setembre de 2022. El Consell de la Joventut d’Alacant (CJA) celebra el seu 30 aniversari amb diverses activitats i accions. Entre elles, la publicació de la  revista JovALC – El Jovent d’Alacant, un exemplar commemoratiu, que compta amb el suport i patrocini de la Diputació d’Alacant i la seua àrea de Joventut, en el qual fa un repàs per les tres dècades d’història del màxim organisme de l’associacionisme juvenil de la ciutat. A més, el CJA ha organitzat a la fi d’octubre una gala especial on posarà en valor la força i importància de la joventut alacantina.

En aquest número, de 56 pàgines, el CJA recull diversos reportatges per diferents aspectes de la seua història. I és que en 30 anys d’existència, l’organisme ha comptat amb 17 Comissions Permanents per les quals han passat un centenar de joves que han lluitat i treballat per a vetlar pels interessos de les persones joves i, a més, escoltar i traslladar les seues necessitats a l’administració pública.

JovALC – El jovent d’Alacant compta també amb diverses entrevistes amb les quals aprofundeix i reconeix el treball d’entitats membre com Cruz Roja en Alicante, el Grupo Scout Resurrección, la Organización Juvenil Española, el Centro Juvenil Salesiano Tucumán 7, la Asociación Juvenil Don Bosco, ACA LA TRAMA – Unicómic; a més de la visió de les seccions juvenils de partits polítics com a Nuevas Generaciones Alicante, Joves Socialistes d’Alacant, Joves PV – Compromís L’Alacantí o Som Joves. També exposa el testimoniatge de dues expresidentes, Marina Guillén i Aïda Llop, les qui expliquen i valoren el funcionament del CJA en els seus mandats.

Les pàgines de la revista alberguen, entre altres seccions, articles d’opinió dels representants polítics. L’actual presidència del CJA, Àlvar López de Medina, el president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, la vicepresidenta de la Generalitat Valenciana i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, el director general de l’IVAJ, Jesús Martí, l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, la regidora de Joventut de l’Ajuntament d’Alacant, María Conejero, i la vicepresidenta del Consell Valencià de la Joventut, Irene Peris, escriuen en aquest número.

L’exemplar disposa d’un llistat d’entitats juvenils d’Alacant que permet a la joventut no associada conéixer la riquesa associativa de la ciutat i anima que facen el pas d’integrar-se en qualsevol d’elles i començar a participar. Així mateix, les últimes pàgines de JovALC – El jovent d’Alacant recull un homenatge, escrit per alguns dels seus companys, a l’expresident Josep Fuster, qui va morir fa uns anys a causa d’una malaltia.

Gala commemorativa del 30 aniversari

El Consell de la Joventut d’Alacant celebra també el seu 30 aniversari amb una gala commemorativa que tindrà lloc el pròxim 28 d’octubre en la Sala d’actes de la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant. A la gala assistiran els membres de la seua Comissió Permanent, les seues entitats membre i col·laboradores, representants de l’àmbit polític i joves de la ciutat. La celebració de la gala en la UA permet afermar la relació amb el Consell d’Estudiants de la Universitat d’Alacant (CEUA) i bastir ponts de col·laboració entre les associacions de tots dos organismes.

Sobre el Consell de la Joventut d’Alacant

El Consell de la Joventut d’Alacant (CJA) és un organisme independent encarregat de dinamitzar i coordinar l’associacionisme juvenil de la ciutat d’Alacant, amb reconeixement legal en la Llei 15/2017 de Polítiques Integrals de la Joventut de la Generalitat Valenciana.

Entre les seues funcions destaquen l’impuls de la participació de la joventut en el desenvolupament polític, social, econòmic i cultural de la ciutat, la col·laboració en els organismes consultius de caràcter públic que s’establisquen per a l’estudi de la problemàtica juvenil, així com el foment de l’associacionisme, a més d’assessorament, de les persones joves perquè emprenguen en grup la solució de les qüestions que els afecten.


200