Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Alacant Camp de Mirra Elda Mutxamel Onil Sant Joan Villena

Hui Al So de la Festa ens convida a viatjar per diferents pobles per descobrir històries i tradicions

La música torna a sonar, les bandes marquen el pas i els carrers es tornen a omplir d’ambient. Una setmana més, Al So de la Festa ens convida a viatjar per diferents pobles per descobrir històries, tradicions i moments que mantenen viva l’essència de les nostres festes. 

 

A Mutxamel, la devoció i la tradició es donen la mà amb l’Ofrena i la Missa Major, dos actes carregats de simbolisme que van deixar imatges plenes d’emoció i que van culminar amb la renovació dels vots, un dels instants més esperats pels festers. 

Mentrestant, Villena ha viscut un intens cap de setmana amb el “Ecuador Festero”, una cita que marca el punt intermedi del calendari i que ha combinat música, activitats infantils, desfilades i fins i tot concursos gastronòmics, demostrant que la festa també és convivència i germanor. 

Muro anuncia un canvi en la presidència i la junta directiva de la Xafigà, Villafranqueza ja es prepara per a les seues festes de Moros i Cristians en honor a Sant Josep, i Alcoi restaurarà la figura del cavll de l’aparició de Sant Jordi

A més, la ciutat continua sumant notícies amb la iniciativa de la Comunitat de Regants en el seu 25 aniversari, que ha entregat la imatge de pedra de la “Virgen de las Virtudes”, patrona de Villena, un gest que reforça el vincle entre tradició, devoció i identitat local.

El recorregut continua a Onil, on ja es coneix el nom de la persona que tindrà l’honor d’anunciar les festes de 2026 com a pregoner, i al Camp de Mirra, on el Mig Any ha tornat a omplir els carrers de color, música i ambient festiu. 

També hi ha espai per a les iniciatives que fan evolucionar la festa. A Beneixama, una comparsa ha fet història amb una mesura pionera per afavorir la participació de persones amb discapacitat, demostrant que la festa és encara més gran quan és per a tots. 

A Cocentaina, el món fester enceta una nova etapa amb el relleu al capdavant de la Junta de Festes, mentre que a Alacant ja es posen en marxa els preparatius de les Fogueres amb el nomenament de l’indumentarista que vestirà la Bellea del Foc Infantil 2026 i les seues dames d’honor. 

I com a colofó, tornem a Villena, que ja s’ha transportat a una altra època amb l’arribada de les Fiestas del Medievo, on els carrers es converteixen en un gran escenari històric amb recreacions, mercats, espectacles i tradicions que fan viatjar el públic segles enrere. 


201