Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Alcoi

Alcoi ultima els preparatius de la Trilogia Nadalenca amb protocols de seguretat activats per la previsió meteorològica

Alcoi ho té tot a punt per a viure, a partir de demà, els tres actes centrals de la seua emblemàtica Trilogia Nadalenca: Les Pastoretes, el Ban Reial i la Cavalcada dels Reis Mags d’Orient, amb dispositius especials de seguretat activats davant la previsió de possibles pluges.

La programació s’iniciarà este dissabte a les 12.00 hores amb la celebració de Les Pastoretes, un acte infantil que es remunta a l’any 1889 i que va haver de ser ajornat el passat 28 de desembre per la inestabilitat meteorològica. La desfilada comptarà amb la participació de nombrosos xiquets i xiquetes vestits de pastors, carros engalanats i grups de ball, i arrancarà amb la interpretació de L’Entrà dels Reis a càrrec de la Corporació Musical Primitiva, en homenatge al Jesuset.

La màgia continuarà el diumenge 4 de gener amb la celebració del Ban Reial. A partir de les 18.00 hores, els personatges del Betlem de Tirisiti desfilaran des del Teatre Principal fins a la Font Redona, on a les 18.30 hores tindrà lloc el pregó de l’Ambaixador. Enguany, el text del Ban ha sigut escrit per la periodista alcoiana Abril Peidro Llompart, mentre que la veu que transmetrà el missatge de Ses Majestats serà la de l’actor i director Pau Durà, amb una destacada trajectòria en teatre, cinema i televisió. Al seu pas, un total de 14 burretes portaran les bústies per arreplegar les cartes amb els desitjos de la ciutadania.

El dilluns 5 de gener, abans de la gran desfilada, es podrà visitar el Campament Reial al Preventori, de 8.00 a 14.00 hores, amb entrada prèvia. Este acte està organitzat per l’Associació Cultural Samarita.

El moment culminant arribarà eixa mateixa vesprada amb la Cavalcada dels Reis Mags, considerada la més antiga d’Espanya i declarada Festa d’Interés Turístic Nacional i Bé d’Interés Cultural (BIC). A partir de les 18.00 hores, Melcior, Gaspar i Baltasar recorreran els carrers del Centre i la Zona Alta, iniciant el recorregut des de la zona del Camí. Com és tradició des de 1984, la Cavalcada comptarà amb la col·laboració d’entitats locals, enguany amb una participació destacada del Judo Club Alcoi, que celebra el seu 60é aniversari; les Associacions Veïnals, que commemoren 50 anys de moviment veïnal; i la filà Vascos.

Dispositiu per al repartiment de paquets

Un total de 400 patges, pertanyents a nou entitats juvenils i socials, a més de l’Associació de Sant Jordi, seran els encarregats del repartiment dels paquets. L’organització es durà a terme a l’IES Pare Vitòria, de 9.00 a 13.00 hores, on es gestionarà la recepció dels encàrrecs.

Els paquets hauran d’estar embolicats amb paper d’estrassa marró, amb un pes màxim de 12 quilos i unes dimensions que no superen els 150 centímetres en la suma dels costats, sent el costat major inferior als 65 centímetres. Cal indicar clarament el nom de la família i l’adreça completa. Només es realitzaran entregues en domicilis situats dins del recorregut oficial de la Cavalcada.

Per motius de seguretat, aquelles entregues que comporten risc o amb paquets voluminosos es realitzaran per l’interior dels edificis. L’organització demana a les famílies que romanguen als seus domicilis des de l’inici de la Cavalcada, ja que el repartiment no començarà fins que haja passat el primer Rei. El servei no té un preu fix, sinó que es basa en donatius destinats íntegrament a entitats socials i infantils.

Protocol per la meteorologia

Davant la previsió de pluja, este matí s’ha celebrat una reunió de coordinació entre l’Associació de Sant Jordi, l’Ajuntament, la Policia Local i Protecció Civil, amb la participació de les entitats implicades. En esta trobada s’ha establit un protocol d’actuació per garantir la seguretat de tots els participants i assistents.

No es contempla la suspensió dels actes, però sí la seua adaptació en funció de l’evolució meteorològica. Qualsevol decisió serà comunicada amb antelació a través dels canals oficials.


207