La II Setmana del Disseny i la Innovació reunirà del 24 al 29 de març a Alcoi referents del disseny, la indústria i l’interiorisme
Alcoi tornarà a convertir-se en punt de trobada per a professionals del disseny, la indústria i l’interiorisme amb la celebració de dènou, la II Setmana del Disseny i la Innovació, que del 24 al 29 de març reunirà exposicions, taules de debat, anàlisi de tendències i trobades entre empreses i talent jove vinculats al sector hàbitat, el contract i l’hospitality.
Durant sis dies, diferents espais de la ciutat —entre ells la Casa de Cultura, el Parc Tecnològic Urbà de Rodes i AITEX— acolliran una agenda dirigida tant al públic professional com al talent emergent, amb l’objectiu de generar connexions entre indústria, disseny i formació.
La programació comptarà amb la participació d’entitats com l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Alcoi (EASD), el Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), AITEX, ACETEX i la Cambra de Comerç d’Alcoi, que col·laboren en el desenvolupament de les diferents propostes.
Àlex Cerradelo, vicealcalde i regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Alcoi, destaca que “dènou és una oportunitat per posar en valor el talent que existeix al nostre territori i connectar professionals que estan treballant en l’evolució del disseny, els materials i els models productius vinculats al sector hàbitat”. En aquest sentit, assenyala que “la programació d’aquesta segona edició busca precisament impulsar aquest diàleg, reunint en un mateix espai referents de diferents especialitats del disseny, la indústria i la innovació”.
Hospitality Talks: disseny, contract i nous materials per al sector hospitality
Un dels moments més destacats de la programació serà la celebració de les Hospitality Talks, que tindran lloc el 24 de març, a les 18 hores, al Parc Tecnològic Urbà de Rodes.
Les sessions estaran moderades pel periodista especialitzat en disseny i interiorisme Andrés Rubín de Celis, director de continguts de la revista Interiores, i reuniran professionals de l’àmbit empresarial, industrial i creatiu per analitzar com el disseny, els materials i la innovació estan transformant el sector hospitality, hoteler i horeca.
Les dues taules de debat abordaran temes clau per al sector:
- Contract: la capacitat de transformació, centrada en l’impacte del disseny en els models de negoci del sector hospitality.
- Nous materials per al disseny d’una experiència sensorial, dedicada a la investigació material, la innovació industrial i la seua aplicació en arquitectura interior.
En elles participaran professionals com Fede Fuster (HOSBEC), José Revert (Grupo Voolcan), Óscar Vidal (Óscar Vidal Studio), Andrea Casanova (Panespol), Joan Gisbert (Creavalo), Rosalía Sebastián (Odosdesign), Manu Botella (Actiu) i Cari García (Eliacoustic).
Inma Bermúdez protagonitza l’acte central de dènou
L’acte central d’aquesta segona edició, sota el títol “Disseny local, talent global”, se celebrarà el dijous 26 de març al Parc Tecnològic Urbà de Rodes i comptarà amb la participació de Inma Bermúdez, dissenyadora industrial i Premi Nacional de Disseny 2022.
Reconeguda internacionalment pel seu treball en disseny de producte, Bermúdez oferirà la ponència “Disseny en acció”, en la qual abordarà el paper del disseny com a eina d’innovació i transformació en la indústria.
L’acte estarà presentat i conduït per Pilar Civis, directora de la revista Interiores i una de les veus més influents en la difusió del disseny a Espanya. Amb més de tres dècades de trajectòria en els àmbits de l’interiorisme, l’arquitectura i la cultura del projecte, Civis ha participat com a experta i jurat en iniciatives com Madrid Design Festival, Casa Decor, Marbella Design & Art, Interihotel o Mallorca Design Day, a més de desenvolupar activitat docent en diverses institucions.
Durant la jornada també se celebrarà la taula redona “Talent jove, una nova mirada”, en la qual participaran Sigfrido Serra (Sigfrido Serra Studio), Javier Moreno (Bambú Studio) i María Daroz (Viruta Lab), en un diàleg sobre noves perspectives creatives en el disseny contemporani.
Per assistir tant a Hospitality Talks com a Disseny local, talent global, es requereix inscripció prèvia per qüestions d’aforament. Es pot realitzar ací: FORMULARI D’INSCRIPCIÓ
Exposicions: disseny, llar i cultura mediterrània
La programació arrancarà el 24 de març a la Casa de Cultura amb la inauguració de dues exposicions.
La primera, “Pequeños placeres”, reuneix propostes de disseny tèxtil il·lustrat desenvolupades per alumnat de la EASD d’Alcoi, inspirades en moviments artístics del segle XX i integrades en l’arquitectura de l’espai. La mostra inclou també projectes realitzats en col·laboració amb ACETEX i AITEX, centrats en la reinterpretació contemporània del tèxtil llar.
Eixe mateix dia s’inaugurarà també “Al voltant de la taula”, una exposició que proposa una reflexió sobre la taula com a centre de gravetat de la vida mediterrània: un espai on es troben el treball, la conversa i la convivència. Un lloc on les idees, els vincles i les experiències prenen forma al voltant de l’acte de compartir.
La mostra reuneix propostes de diferents professionals del disseny i l’interiorisme de la ciutat —Nidos Arquitectura Interior, PiC Arquitectura i pilar molina interior design studio— que exploren aquest espai domèstic com un ecosistema de relació, creativitat i vida quotidiana.
Ambdues exposicions es podran visitar fins al 19 d’abril.
Connectar talent i empresa
La programació inclou també activitats orientades a connectar talent emergent i teixit empresarial.
El dimecres 25 de març se celebrarà “Alcoi, Talent i Disseny”, una trobada en la qual alumnat de la EASD d’Alcoi presentarà projectes de diferents especialitats —Animació, Gràfic, Producte, Moda, Interiors, Il·lustració Aplicada i Fotografia— davant empreses i professionals del sector.
Per la seua part, el Campus d’Alcoi de la UPV desenvoluparà l’activitat “Caixa Negra”, en la qual l’alumnat analitzarà productes dissenyats i fabricats per empreses de l’entorn, explorant les seues tipologies, usos i potencial d’evolució.
Eixe mateix dia, AITEX presentarà l’Observatori de les Tendències Hàbitat, una iniciativa que analitza les principals corrents del sector per facilitar a les empreses eines de reflexió estratègica en àmbits com el disseny, la innovació o el màrqueting.
Disseny, indústria i ciutat
La programació de dènou es completarà el dissabte 29 de març amb la visita guiada “Indústria Pont de Creació”, un recorregut per diferents espais d’Alcoi que permet descobrir la relació històrica entre indústria, arquitectura i cultura del disseny a la ciutat.
Amb aquesta segona edició, dènou consolida el seu paper com a plataforma de trobada entre disseny, indústria i talent, situant Alcoi durant una setmana en el mapa de la conversa sobre innovació, creativitat i transformació industrial.
*S’adjunta programació. Programa dènou 2026 (cast)







