Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
L´ALACANTÍ L´ALCOIÀ L´ALT VINALOPÓ

LA UNIÓ denuncia el retard en les ajudes a joves agricultors que afecta 677 sol·licitants

La Unió Llauradora i Ramadera ha denunciat el que considera un retard “injustificable” per part de la Conselleria d’Agricultura en la resolució de les ajudes destinades a la primera instal·lació de joves agricultors i ramaders. Aquesta situació manté actualment bloquejats 677 joves de la Comunitat Valenciana que van presentar la seua sol·licitud.

El termini per a comunicar la resolució dels expedients va finalitzar el passat 7 de gener, però quasi dos mesos i mig després, els sol·licitants continuen sense resposta, generant una situació d’incertesa que està paralitzant els seus projectes professionals.

Davant aquesta problemàtica, LA UNIÓ ha impulsat una campanya en xarxes socials amb l’objectiu de visibilitzar el cas i exigir una solució immediata. La iniciativa inclou diversos vídeos amb testimonis reals de joves de diferents comarques, que expliquen les dificultats que estan patint.

Entre les conseqüències del retard, l’organització destaca la impossibilitat de tramitar ajudes de la PAC, formalitzar contractes o avançar en la seua incorporació al sector agrari.

El secretari general de LA UNIÓ, Carles Peris, ha qualificat la situació d’“inadmissible” i ha criticat que, mentre es parla de relleu generacional, centenars de joves continuen sense resposta. Segons ha afirmat, aquest retard té un impacte directe en el futur del sector agrari valencià.

Per tot això, l’organització reclama a la Conselleria que resolga de manera urgent els expedients i adopte mesures per a garantir que cap jove quede fora del sector per falta de finançament.

A més, adverteixen que mantindran la pressió social i no descarten emprendre accions legals si la situació no es resol en breu.


198