Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Alqueria d'Asnar, l'

Bloqueig a l’Alqueria d’Asnar: sense acord per a una moció de censura i l’alcalde César Palmer seguirà en solitari

L’Alqueria d’Asnar continua immersa en una crisi política que impedeix avançar cap a una moció de censura contra l’actual alcalde, César Palmer, ja que les diferents formacions de l’oposició no aconsegueixen arribar a un acord sobre qui hauria d’ocupar l’alcaldia.

Després de les dimissions que van deixar a Palmer com a únic membre de l’equip de govern —ja que va quedar sense suport del Partit Popular ni de la regidora Saray González— l’oposició ha intentat impulsar una moció de censura per a desallotjar-lo del càrrec.

Els tres regidors del PSPV-PSOE han afirmat que han ofert “l’opció d’encapçalar un equip format pels sis regidors ara a l’oposició”, però aquesta proposta ha estat rebutjada tant pel PP com per Saray González, que insisteix en ocupar l’alcaldia sense presentar més propostes concretes.

Des del PSOE assenyalen que el PP argumenta que la seua direcció partidista els impedeix pactar o donar suport als socialistes, mentre que Saray, no adscrita a cap partit després d’abandonar Compromís juntament amb Palmer, es limita a reclamar l’alcaldia sense acords clars.

Segons els socialistes, com que són la força amb més regidors entre l’oposició i han estat denunciant irregularitats que van portar a la ruptura de l’anterior equip de govern, només acceptarien encapçalar un nou executiu.

Per la seua banda, el PP assegura que ja va proposar unir els sis regidors de l’oposició amb Saray com a alcaldessa, però que les exigències del PSPV han impedit qualsevol negociació.

La falta de consens ha deixat, de moment, la moció de censura bloquejada i l’alcalde César Palmer continuarà al capdavant del consistori en solitari, amb els regidors del PP i del PSPV a l’oposició sense acord per formar un govern alternatiu.

Palmer, exmembre de Compromís que va accedir a l’alcaldia amb el suport inicial del PP i va acabar quedant-se al marge dels grans grups polítics locals, ha assegurat en anteriors informacions que no existeix cap pacte formal que imposi un canvi de lideratge i ha negat les acusacions sobre irregularitats econòmiques que han alimentat la crisi política.

En definitiva, la política local de l’Alqueria d’Asnar segueix marcada per la dispersió de postures en l’oposició i la impossibilitat de tancar un acord que propicie un canvi de govern davant d’una legislatura que es presenta cada cop més tensa


204