Amb l’objectiu de preparar i coordinar la commemoració del centenari de la proclamació canònica del patronatge de Sant Jordi a Banyeres de Mariola, s’ha constituït l’associació “Amics del I Centenari de la Proclamació Canònica del Patronatge de Sant Jordi”.
Aquesta entitat, de caràcter públic i sense ànim de lucre, vinculada a la Parròquia de Nostra Senyora de la Misericòrdia, serà l’encarregada de dissenyar i gestionar el programa d’activitats que es desenvoluparà al llarg de l’any 2027, quan es compliran 100 anys des de la declaració oficial del patronatge.
L’associació naix amb la finalitat de coordinar una programació diversa i participativa, que inclourà actes de caràcter cultural, social, commemoratiu, artístic i divulgatiu, posant en valor el paper que la figura de Sant Jordi ha tingut en la identitat i l’imaginari col·lectiu de Banyeres. Per aquest motiu, s’ha fet una crida a totes les persones que mantinguen algun tipus de vincle amb Banyeres perquè col·laboren com a membres de l’associació i donen suport al desenvolupament, organització i finançament dels actes previstos.
Des de l’organització es remarca que es tracta d’un compromís limitat en el temps, que no s’allargarà més enllà de l’any 2027, però que requereix una implicació prèvia per tal de planificar amb garanties un projecte que aspira a tindre una dimensió col·lectiva.
El precedent de 1927, quan la proclamació va donar lloc a una intensa participació popular i a unes festes extraordinàries, serveix d’inspiració per a aquesta commemoració. Les persones interessades a adherir-se poden informar-se o lliurar la seua fulla d’inscripció al Despatx Parroquial o a l’Estanc núm. 1 de la Plaça Major.


