Biar ha celebrat aquest cap de setmana, dissabte i diumenge, la tradicional festivitat de Sant Antoni Abat, una de les més arrelades al municipi, amb un ampli programa d’actes que ha omplit els carrers de pólvora, música, foc i una gran participació del veïnat.
Els actes començaren dissabte, 17 de gener, amb el volteig general de campanes i la disparada de masclets a les 9, 13 i 21 hores, anunciant l’inici oficial de la festa. Ja entrada la nit, a les 21.30 hores, tingué lloc la gran cavalcada del Rei Pàixaro pels carrers tradicionals de la vila. El veïnat participà activament encenent les típiques fogueres, creant un ambient festiu i ancestral. La jornada conclogué amb una gran cordada a la plaça del Convent.
La celebració continua diumenge, 18 de gener, amb el volteig de campanes i masclets a les 9 del matí, seguit de la gran despertada de tabalet i dolçaina pels carrers de costum. A les 12 hores se celebrà la missa solemne, oficiada pel retor de la Transfiguració del Senyor d’Ibi, José Antonio Baeza Reig, acompanyada per un duet de dolçaines i l’orgue.
A les 13 hores, després del volteig de campanes i la disparada de masclets, va tindre lloc “la Cavallà” presidida pel Rei Pàixaro, amb la participació del veïnat i els seus animals. Durant el recorregut es va realitzar la tradicional Arreplegà d’obsequis, que va finalitzar a la plaça de la Constitució amb la benedicció dels animals.
Ja de vesprada, a les 16.15 hores, la plaça de la Constitució va acollir la gran subhasta dels obsequis recollits.







