Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Camp de Mirra

El Camp de Mirra reviu el Tractat d’Almisrà en una jornada carregada de tradició i solemnitat

 La localitat va viure ahir una intensa jornada d’actes amb motiu del Segon dia del Tridu de Sant Bartolomé i l’esperada Representació del Tractat d’Almisrà , una de les cites més emblemàtiques del seu calendari festiu.

El dia va començar a l’alba amb el tradicional volteig de campanes i tret de morterets, que es van repetir al migdia. A les 12:00 hores es va celebrar l’Eucaristia en honor a l’apòstol Sant Bartolomé, cantada pel cor parroquial.

 

Després de la missa, la Banda de Música Local va oferir una animada cercavila que va recórrer els carrers del municipi.

Ja a la vesprada, a les 20:00 hores, un herald i un banderer a cavall, acompanyats per la música de la Banda Local, van encapçalar el Pregó Anunciador del Tractat d’Almisrà . Amb textos de Manuel Vila-real i música original de J. Albero Francés, es va proclamar l’anunci de la imminent commemoració del pacte signat en 1244 entre Jaume I el Conqueridor i l’Infant don Alfons de Castella.

El moment més esperat va arribar a les 21:30 hores en la Plaça d’Espanya, enfront del temple parroquial, on es va escenificar l’històric Tractat d’Almizra en versió original bilingüe de S. Doménech Llorens. El públic assistent va reviure el pacte que va establir les primeres davanteres meridionals de l’antic Regne de València.

 

 

Finalitzada la representació, es va celebrar un emotiu homenatge enfront del monument commemoratiu al Tractat, situat en la Plaça del Rei Don Jaume I.


194