Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Castalla

Concert de Mig Any 2009

Podem dir que l’estrena del Concert del Mig Any a la seu del nou Auditori Municipal va resultar sonada. Harmònicament sonada. L’Agrupació Musical Santa Cecília ens va oferir una afinada interpretació, conduïda pel mestre Juan Miguel Romero Llopis. Una acurada actuació que va incloure deu peces de música festera, amb un programa que presentava elements de factura clàssica (Casa de Rosas, Espejismos, Al Primer Tro, Socarrats i Tramusers, Tino Herrera), junt a altres amb una concepció més innovadora, com ara Picadilly Circus o Valls d’En Sarrià. Les notes dels pasdobles, marxes mores i marxes cristianes van aconseguir embolicar el nombrós públic assistent i encara més amb la presència des diversos autors, tres dels quals van agafar la batuta per dirigir les seues obres: Juan Alborch Miñana (Masero i Boticari), Carlos Pellicer Andrés (Haissam) i Ramon García Soler (El Colze). L’entusiasme dels autors en dirigir la banda es va contagiar l’auditori que es va vore recorregut per l’emoció que provoca l’evocació musical i va posar de manifest la riquesa i la capacitat d’innovació de la música festera.
En l’intermedi del concert José Emilio Cerdà Parreño va rebre la simbòlica vara que el caracteritza com a Alcalde de Festes. La nova autoritat festera ve avalada per una dilatada trajectòria al front de la seua comparsa —Els Moros Grocs— i va tindre paraules d’agraïment i d’ànim front a la complexa tasca que ha d’assolir, juntament amb l’equip de delegats de les comparses que també van ser presentats a l’acte i que van rebre el distintiu que els acredita com a tals.
En suma, un acte que va deixar el bon regust de les coses ben fetes i que anticipa el festeig joiós d’una celebració que ens remet, amb totes les lletres a la paraula FESTA.
José María Espinosa Mira


199