La Volta Ciclista a Espanya tornarà a tenir un protagonisme destacat a la província d’Alacant en la seua edició de 2026, amb una etapa de gran duresa que unirà la Vila Joiosa amb l’alt d’Aitana. Aquesta novena etapa es disputarà el diumenge 30 d’agost i està cridada a ser una de les jornades clau de la competició.
El recorregut tindrà 187 quilòmetres i acumularà prop de 5.000 metres de desnivell, convertint-se en la primera gran etapa de muntanya llarga de la Volta. Al llarg del seu traçat, el pilot travessarà diverses localitats de l’interior alacantí, posant en valor tant el paisatge com la diversitat geogràfica de la província.
En concret, l’etapa passarà per municipis del Comtat, com Tollos i Quatretondeta, i per poblacions de l’Alcoià, com Penàguila i Benifallim, abans d’afrontar l’exigent ascens final a Aitana. Un recorregut que combina costa, muntanya i interior i que promet oferir un gran espectacle esportiu.
El president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, ha destacat que aquesta etapa “és la millor manera de mostrar que la província d’Alacant és costa i interior alhora”, i ha subratllat que reuneix tots els ingredients per a convertir-se en “una jornada perfecta i inoblidable”. Pérez va realitzar aquestes declaracions durant la presentació oficial del recorregut de la 81a edició de la Volta, celebrada a Mònaco.
L’acte també va comptar amb la presència del director del Patronat de Turisme Costa Blanca, José Mancebo, l’alcalde de la Vila Joiosa, Marcos Zaragoza, i el comandant Ignacio González, cap de l’Esquadró de Vigilància Aèria número 5.
La Volta Ciclista a Espanya 2026 arrancarà el dissabte 22 d’agost des de la emblemàtica Plaça del Casino de Mònaco i arribarà a terres alacantines a finals de mes. Abans de l’etapa reina d’Aitana, el recorregut inclourà etapes de mitja muntanya i una altra de muntanya, però serà aquesta novena jornada la que es preveu decisiva per a la classificació general.
Encara no es coneixen els corredors que participaran en la prova, però, com és habitual, la Volta reunirà ciclistes de primer nivell mundial. A més de l’etapa alacantina, el pas de la cursa pel territori valencià inclourà prèviament les etapes entre Puçol i Xeraco, i Alcossebre i Castelló.
Des de la Diputació d’Alacant s’ha remarcat que la Volta suposa una oportunitat única per a la promoció del territori, l’impuls del turisme esportiu i la dinamització econòmica, especialment per a les comarques d’interior com l’Alcoià i el Comtat, que tornaran a situar-se en l’epicentre del ciclisme internacional.


