LA CONSELLERIA DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PUBLICA INFORMA:
31 de maig, Dia mundial sense tabac
La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública reforça les accions contra el tabaquisme des de la prevenció, l’assistència i la rehabilitació.
Sabem que
El tabaquisme és una causa demostrada de malaltia i mort.
A la Comunitat Valenciana produeix al voltant de 6.500 morts anuals.
L’abandonament del tabaquisme a qualsevol edat repercuteix positivament en la salut de les persones fumadores i de les qui les envolten.
El tabaquisme és una epidèmia prevenible que es distribueix de forma desigual en els departaments, segons gènere i edat i, en especial, en la població amb menor nivell socioeconòmic.
El tabaquisme és susceptible d’intervenció i requereix una acció decidida per part del personal sanitari.
Com a personal sanitari tens l’oportunitat de:
Reduir el consum de tabac en la població general desanimant la incorporació al tabac, promovent l’abandonament tabàquic i fomentant la protecció de les persones no fumadores.
Pregunta a les persones que acudeixen a consulta si fumen (anota-ho en la seua història).
Aconsella’ls de forma clara sobre la possibilitat d’abandonar el tabac i estableix la disposició a abandonar el tabac.
Ajuda a la persona que ho desitge a deixar de fumar. Valora la intervenció especialitzada (UCA) si presenta criteris de derivació.
Acorda un pla de seguiment.


