València, 12 de gener de 2020 – La Mesa de les Corts Valencianes sha reunit hui per a procedir a la tramitació de les iniciatives parlamentàries presentades els darrers dies, entre les quals, es troben peticions de convocatòria de Diputació Permanent, com també la petició feta per membres del Consell per comparèixer davant la cambra i donar explicacions respecte levolució de la pandèmia de la Covid-19 al territori valencià i les accions preses per lexecutiu autonòmic.
Així, la Mesa ha decidit avançar la convocatòria de la Junta de Síndics, que es reunirà el proper dimarts, 19 de gener, per posar data i ordre del dia a una Diputació Permanent del parlament valencià.
Per altra banda, lactivitat parlamentària continua i despús-demà està convocada la comissió especial destudi sobre les mesures de prevenció dels riscos dinundacions al Baix Segura, que es reunirà a partir de les 10.15 hores a lhemicicle de les Corts i la qual té prevista cinc intervencions. Esta comissió es podrà seguir, com sempre, en directe des del canal Corts al web del parlament i també a Youtube. La comissió destudi es tornarà a reunir este mes de gener en dos sessions més, concretament els dimecres 20 i 27.
També està convocada la Comissió de Radiotelevisió Valenciana i de lEspai Audiovisual per a dilluns, 18 de gener a les 10.30 hores, a lhemicicle de les Corts.
En un altre ordre dassumptes, en la Mesa de les Corts de hui sha tingut coneixement de la comunicació del Congrés dels Diputats, per la qual sinforma que sha traslladat als grups parlamentaris de la cambra baixa la sol·licitud dinformació del parlament valencià per a saber quina és la previsió per iniciar la tramitació de la proposició de reforma de la disposició addicional segona de la Constitució per a la reintegració efectiva del Dret Civil Valencià.


