El sainet fester és, des de fa anys, una de les cites culturals imprescindibles de les festes de Moros i Cristians d’Ibi. Una obra teatral en valencià que combina humor, crítica social i molt sabor local, convertint-se en un espill divertit en el qual els iberuts es veuen reflectits.
En aquesta edició, el sainet porta per títol Tinc un balcó al carrer Constitució 2, una proposta que, com és tradició, juga amb situacions recognoscibles, personatges entranyables i picades d’ullet a la vida quotidiana del municipi. Entre riallades, exageracions i diàlegs àgils, el sainet recupera l’esperit popular de la festa, mostrant que el riure també forma part de la identitat festera.
Una balcó que ja va tindre la seua història amb la primera part i que torna, aquest 2025, amb més persones interessades a poder gaudir de la festa en un lloc tan privilegiat. Perquè, qui no vol gaudir «de l’apoteòsica que s’escolta la música en un balcó dels Carrer Contitució»?


