Petrer ha estat històricament un important focus de producció de vestimenta per a la festa de Moros i Cristians. La població ha sabut desenvolupar una estètica pròpia que ha influit decisivament en altres localitats festers veïnes. Qüestió semblant ocorre a Elda, on la fantasia i la innovació formen part de l’ADN de la seua estètica festera. La Tertúlia Elda-Petrer ha convocat el I Concurs de Disseny Fester per a Joves Talents per evidenciar la potència d’este sector.
Qualsevol persona entre 18 i 35 amb residència o vincles a les zones festeres de la comarca del Vinalopó podrà participar sense abonar cap taxa d’inscripció. S’haurà de presentar un disseny fester (masculí, femení o mixt) i es valorarà l’inclusió de mostres de joieria, tèxtil o calcer. El primer premi seran 300€ i l’exhibició del disseny (a més del diploma). Es repartirà també un accèsit de 150€ més diploma i una menció especial a la innovació.
Les participacions s’hauran de fer arribar abans del 15 de setembre de 2025 a l’apartar de correus 247 de Petrer (Alacant) 03610.



