El rector de la Universitat dAlacant, Manuel Palomar, en qualitat de president de la Xarxa Vives dUniversitats, va rebre ahir el nou director de lInstitut Ramon Llull, Àlex Susanna, per tal de tractar diferents qüestions relatives a la col·laboració que mantenen les dues institucions. Susanna ha fet un balanç de lestat actual dels programes conjunts com ara el curs de didàctica de la llengua com a idioma estranger que la Xarxa desenvolupa dins del seu pla dacció amb el suport de lAcadèmia Valenciana de la Llengua, o els programes de qualificació complementària que imparteixen amb sis universitats alemanyes. Tant Palomar com Susanna van coincidir a assenyalar la importància daquestes activitats conjuntes i van destacar la importància de la Xarxa com a membre de lIRL.
A més, el director de lInstitut Ramon Llull va lloar la creació de XarxaMooc, el primer curs massiu en línia i obert pensat per a laprenentatge de la llengua, amb el qual va ratificar la seua col·laboració de difondrel per les diferents universitats estrangeres. En aquest sentit, el rector de la UA don va sorgir XarxaMooc- ha volgut destacar el paper que pot jugar lInstitut en la difusió del projecte, per la seua indiscutible rellevància en la projecció exterior de la llengua i la cultura catalanes.
Durant la reunió, en la qual també van estar presents el vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística de la UA, Carles Cortés; el responsable de lÀrea de Llengua i Universitats de lIRL, Andreu Bosch, i el secretari executiu de la Xarxa Vives, Ignasi Casadesús, el rector de la UA va ratificar el suport de la institució a la creació dun lectorat en català, juntament amb lIRL, a la Universitat francesa Paris 8, amb lobjectiu de reforçar els lligams existents en matèria de formació i investigació. La iniciativa es va posar en marxa a partir de la signatura dun conveni el passat mes de juliol, a partir del qual les tres institucions tractaran de consolidar els estudis catalans a la Universitat de Paris 8 amb activitats acadèmiques i de recerca (organització de seminaris, conferències, jornades, simposis, etc.), així com promovent els estudis de llengua, literatura i cultura catalanes, integrant-los en els plans destudi de les titulacions que ofereix.


