Tant aquesta activitat, un projecte dACOVIFA, la campanya dagressions sexistes, activitats dins del 8 de març i en el CCJ com les jornades de formació que es realitzaran en maig formen part de lajuda del Pacte dEstat Contra la Violència de Gènere
Aquest matí, sha celebrat al Saló de Plens, l’última reunió de la Mesa de Protocol sobre la Violència de Gènere, on estava present la regidora dIgualtat, Aroa Mira, tècnics municipals de les regidories de Polítiques Socials, Educació i Igualtat, representant de loficina de la Atenció a les Víctimes, representants de lIllustre Collegi dAdvocats, la Coordinadora del Centre Dona 24 hores, els màxims representants de la Policia Local i Nacional a la ciutat així com personal dels diferents recursos i entitats que treballen en aquest camp a Alcoi.
Aquesta última reunió sha parlat sobre el «Protocol de Violència de Gènere» a la ciutat que ja està pràcticament acabat, destacant que lúltim pas que faltaria afegir seria acabar el mapa de derivació en el que ja sestà treballant. Durant la reunió sha contemplat que, a més a més del protocol que ja està ultimant-se, sestudiarà la realització dun altre protocol específic per prevenció en adolescents per la seua importància i transcendència.
En aquest sentit, cal recordar que el Reial Decret de 3 d’agost, de mesures urgents per al desenvolupament del Pacte d’Estat contra la violència de gènere per part del govern central, va suposar la recuperació de les competències sobre violència de gènere per als ajuntaments. Les competències en la violència de gènere venen acompanyades duna ajuda, en el cas dAlcoi, de 27.423,21 euros per a portar endavant diferents activitats. Amb aquest pressupost que ha de ser executat abans de finals de juny, es va decidir realitzar diferents activitats: el Protocol sobre la Violència de Gènere a Alcoi; el projecte Acovifa de Promoció de la Igualtat, acompanyament i atenció psicològica grupal; activitat del 8 de Març com el concert de Soleà Morente i un grafitti al IES Cotes Baixes; activitats al CCJ i de dinamització amb els alumnes del cicle de Formació Professional TASOC i unes jornades de formació per a la setmana del 20 de maig de 2019, dirigides tant al personal de serveis socials, educació, sanitat, personal del servei datenció jurídic com als professionals que intervenen en latenció assistencial a les víctimes i les forces de seguretat, entre altres.
Aroa Mira, regidora dIgualtat, destacà la gran implicació de tots en un protocol lobjectiu del qual és coordinar, millorar i donar respostes eficaces a les víctimes de la violència de gènere: «Sha treballat molt, i amb molt bona predisposició per part de tots, per a coordinar-nos, i aprofitar tots els recursos que tenim al nostre abast sense solapar-nos sinó complementant els serveis així com detectant, en quina part necessitem més esforços. Al final, lobjectiu és donar la millor atenció, ajuda i solució a la violència de gènere a les alcoianes i alcoians».
En la reunió també sha parlat dels recursos que hi ha situats a la ciutat, tant lOficina dAtenció a les Víctimes com Creu Roja i Acovifa així com els altres recursos dàmbit provincial: Centro Mujer 24 horas situat a Alacant i el Centro Mujer Itinerante, situat a Elda però que presta atenció psicològica a lAlt Vinalopó, Vinalopó Mitjà, l’Alcoià, El Comtat, la Costera i la Vall d’Albaida. També es pot telefonar a un telèfon gratuït, sense rastre a la factura atés per psicòlogues i treballadores socials, el 900 580 888.
Entre altres temes, sha destacat la necessitat i importància de latenció psicològica tant a les dones com als menors, víctimes igualment de la violència de gènere.


