Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Comunitat Valenciana TV INTERCOMARCAL

L´Oratge 14/07/25: Arriba la Canícula

L’oratge ha condicionat el cap de setmana, sobretot dissabte per la DANA que ens obligava a estar atents a l’evolució de l’oratge des de primera hora del dia.

 

I les previsions es van complir la qual cosa demostra que una bona previsió i prevenció es imprescindible hui en dia per no lamentar mals majors perquè el vent va bufar amb molta forá, la pluja va caure amb intensitat torrencial, la pedra va ser molt gran…van caure arbres, van quedar carreteres tallades, iaxò si, amb la irregularitat d’este tipus de precipitacions que en algunes zones deixen molt i en altres poc o no res

Vos deixe el balanç de les pluges de dissabte:

Diumenge recuperavem l’estabilitat i vos assegure que era com un aparitiu del que anem a tindre esta setmana. Un dia de preparatius per rebre demà la Canícula: el període  més càlid de l’estiu

La previsió setmanal d’Aemet ho confirma. En verd allà on plourà un poc donant una xocoteta opció a les troandes vespertines al nord de Castelló. En taronja (al mapa de la dereta) les zones on la calor tornarà a ser protagonista

Jo pense que ploure poc o no gens i que la canícula començarà dimarts ‘regalant-nos’ un dies de calor intensa que anirà en augment conforme avance la setmana.

Perquè la setmana comença amb un dia assolellat i amb temperatures semblants a les d’ahir o amb tendència a pujar un poc (ja ho hem notat esta nit)

Demà dimarts tornarà a ser un dia de sol i calor, de platja i piscina per aquells que estiguen de vacances amb poca nuvolositat i temperatures volent pujar un parell de graus.

Tendèndencia que es mantindrà els dies següents: sol per tot arreu i temperatures cada dia més altes amb un cap de setmana canicular on les màximes voldran tocar o superar els 40 graus a les comarques més centrals i els 35 a la costa.


194