El grau en Infermeria torna a ser la titulació amb més demanda, amb un total de 1.680 aspirants i el grau en Física torna a ser el de més exigència amb una nota de tall que se situa en el 12,008
Alacant. Divendres, 12 de juliol de 2019
La Universitat dAlacant ha assignat ja el 98,5% de les 5.760 places de nou ingrés oferides per al pròxim curs 2019/2020, una vegada resolta la fase única de preinscripció. Les llistes despera mostren com a titulacions més demandades els graus en Infermeria, Mestre en Educació Primària, Ciències de lActivitat Física i de lEsport i Mestre en Educació Infantil.
El grau en Infermeria en la Universitat dAlacant torna a ser aquest any 2019 la titulació amb la més llista despera, amb un total de 1.680 aspirants entre tots els contingents, el grau en Mestre en Educació Infantil amb 871 estudiants en llista despera ocupa la segona posició. El grau en Mestre en Educació Primària, amb 755 demandants i el grau de Ciències de lActivitat Física i de lEsport, amb 693 peticionaris de plaça en la llista despera, són els graus que ocupen la tercera i quarta posició en la llista de les cinc titulacions amb més demanda en la preinscripció de lany 2019, respectivament. El grau en Criminologia, la cinquena titulació més llista despera arriba als 530 sol·licitants.
Pel que fa a les notes de tall, el grau en Física se situa novament com el grau amb més exigència, amb un 12,008 i una oferta de 50 places. Hi segueix el grau en Matemàtiques, amb un 11,807 i una oferta també de 50 places per al curs acadèmic 2019/2020. En tercera i quarta posició se situen els graus en Traducció i Interpretació (Inglés) i el grau en Enginyeria Biomèdica amb notes de tall d11,792 i 11,312, i una oferta de 70 i 60 places, respectivament. Les següents notes de tall més altes són les del grau en Infermeria, amb un 11,232 i el Grau en Enginyeria Robòtica amb un 11,111.
Així doncs, el nou grau en Enginyeria Biomèdica (que substitueix el grau en Tecnologies de la Informació per a la Salut) ha experimentat una demanda considerable, i han quedat 342 estudiants en llista despera.
Terminis
Una vegada publicats els resultats de la preinscripció, sobri un termini de reclamació fixat en aquesta ocasió per als dies 15, 16 i 17 de juliol fins a les 14.00 hores. La resolució sobre les reclamacions es farà pública el 18 de juliol.
Als estudiants que hagen sigut admesos en la UA sels enviarà un SMS al seu mòbil i un correu electrònic amb un número de referència amb el qual, a través dun portal web, rebran instruccions i cita per a formalitzar la matrícula entre el 15 i el 17 de juliol de 2019 (fins a les 13.00 hores). De no formalitzar aquesta matrícula, es perdria el dret a la plaça.
Daltra banda, el dia 18 de juliol es publicarà loferta de places vacants a la UA. Si sobté plaça en aquest moment, cal formalitzar la matrícula aquell mateix dia. Si malgrat això no shi obtinguera plaça, es podrà confirmar la permanència en llista despera el dia 19 de juliol, a través dun formulari que es pot trobar en https://sa.ua.es/va/preinscripcion/llistes-d-espera-fase-unica.html, i quedaran exclosos de la llista despera els qui no facen aquesta sol·licitud. També es podrà fer una sol·licitud al setembre, per a aquells estudis on hagueren quedat places vacants una vegada ateses totes les sol·licituds presentades.
És important tenir en compte que les dates de crida a places vacants estan fixades per cadascuna de les universitats dacord amb el seu calendari de matrícula, per la qual cosa aquests terminis poden ser diferents en cadascuna daquestes.


