Més de 190 participants de 30 nacionalitats saplegaran entre dilluns i divendres a la UA en la conferència bianual que té lloc de manera ininterrompuda a Europa des de fa més de 30 anys per a analitzar els últims avanços en aquesta matèria
La sala dactes de laulari II acollirà la inauguració dilluns, a les 10.15 hores, amb el vicerector dEstudis, Enrique Herrero, la presidenta de la Confederació Espanyola de Societats Científiques, Perla Wahnon, i el president del comitè organitzador, Juan Carlos Sancho
Alacant. Divendres, 19 de juliol de 2019
La Universitat dAlacant acull, a partir de dilluns i fins al divendres 26 de juliol, la XVIII Conferència Internacional de la Teoria del Funcional de la Densitat i Aplicacions. Una trobada de caràcter bianual que es desenvolupa de manera ininterrompuda a Europa des de fa trenta anys i de la qual forma part el professor de la UA Juan Carlos Sancho, en qualitat de membre del Comitè Científic Internacional com a únic representant espanyol en lorganització internacional.
La inauguració, a les 10.15 hores de dilluns a la sala dactes de laulari II, comptarà amb la presència del vicerector dEstudis, Enrique Herrero, la presidenta de la Confederació Espanyola de Societats Científiques, Perla Wahnon, i el president del comitè organitzador, Juan Carlos Sancho.
Fins avui ja hi ha confirmats més de 190 participants de 30 nacionalitats diferents per a una trobada que compta amb més de quaranta hores de contingut científic i en la qual es tractaran els avanços més recents en aquesta teoria.
El professor Sancho ha destacat que «es pot dir que aquesta teoria ha sigut la més reeixida i aplicada de totes les teories quàntiques capaces de descriure lenergia i lestructura de la matèria. Es troba entre els camps dinvestigació més citats de tots els temps, segons la revista Nature, amb més de 250.000 cites acumulades en articles científics», i ha apuntat que «aquestes conferències bianuals que realitzem serveixen per a augmentar tant el coneixement en aquesta matèria com la formació dels assistents».


