Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Comunitat Valenciana TV INTERCOMARCAL

L´Oratge 26/09/25: Gabrielle no sembla perillosa

S’està parlant molt de l’huracà Gabrielle però ho canvien molt les coses ho notindrà gran incidència.

Arribarà demà a migdia a l’oest de la Península. Ja tocarà les costes de Portugal havent passat d’huracà a tempesta tropical i en poques hores quedarà convertit en una borrsaca que potser no arribe ni a travesar la Peninsula per complet

El que vull dir és que passarà de donar ràfegues de vent de 180 quilòmeres pèr hora a l’arxipèlag de les Açores a donar ratxes màximes de 90 en tocar terra per Portugal i a no passar dels 60 en arribar al golf de Cadis.

Fins diumenge l’oratge serà estable i calorós a la Comunitat Valenciana.

Hui podran créixer nuvolades a les muntanyes nord de vesprada i fins i tot deixar ruixats tempestuosos però la major part del dia farà sol i a migdia fins ni tot farà calor.

El cap de setmana començarà estival perquè conforme s’aprope la borrasca (ex-huracà) Gabrielle pel sud-oest de la Península afavorirà l’ascens d’una i la consolidació de la massa d’aire càlid des del nord d’Àfrica

Diumenge de vesprada tindrem els primers senyals de canvis amb la formació de ruixats i tronades al nord de cara a la vesprada i sobretot de cara ala nit i matinada.

La borrsaca anirà desfent-se conforme creue l’Estret a l’hora que ens envia vents de llevant que junt a les restes d’inestabilitat que hi quedarà a les capes altes de l’atmosfera far`+a que dilluns siga un dia gris i plujós a la major part de la Comunitat i que les pluges s’allarguen a la mitad sud del territori fins a migdia


199