La tragèdia grega dEurípides, dirigida per Pascual Carbonell i interpretada per lAula de Teatre de la UA, ha sigut guardonada durant la preestrena en el III Festival de Teatre Amateur Clàssic Prima Festum celebrat a Garray (Sòria)
Alacant. Dilluns, 21 de maig de 2018
LAula de Teatre Clàssic de la UA estrena demà, dimarts 22 de maig, a les 20 hores, al Paranimf de la UA, lobra de teatre Hécuba, dEurípides, una gran història de grans dones, basada en la traducció de Juan Antonio López Férez i dirigida per Pascual Carbonell. Lobra ha sigut guardonada aquest cap de setmana durant la preestrena en el III Festival de Teatre Amateur Clàssic Prima Festum, celebrat a Garray (Sòria), amb el Premi a la Millor Obra Finalista. Trofeu Numància, certificat i 1.500 euros.
Lentrada serà per invitació que es pot recollir en els punts habituals: MIC (Informació Cultural Museu Universitat dAlacant) i PIC (Informació Servei de Cultura. Baixos del Paranimf).
La tragèdia dEurípides està ambientada en la guerra de Troia, però explicada des del punt de vista de les dones, que sempre acaben sent les grans perdedores. Els homes moren al camp de batalla i esdevenen herois, però elles són les que ho perden tot, fins i tot la pròpia llibertat. Hécuba és la història duna lloba, duna mare coratge que és capaç, malgrat haver-ho perdut tot, de traure forces de les seues entranyes per a fer justícia.
Pascual Carbonell presenta aquest relat com una representació que permet desenvolupar dins i fora de lescenari tots els elements que formen part de lart dramàtic. Declamació, ball, música i cant estaran presents al llarg de lobra. Segons paraules del director, «Eurípides situa lacció del seu text al Quersonès traci, al costat del mar. El mar serà per al nostre muntatge un element més, un personatge més, perquè vivim a Alacant a la vora dun mar que també ha viscut lhorror de la guerra, un horror i les seues conseqüències que ens fan compartir un sentiment viscut o pròxim. Perquè el mal, el maltractament i el sentiment dimpotència, els trobem al llarg de la història i molt prop, en qualsevol lloc. Per això el teatre grec és actual, perquè tracta temes universals que mai passaren de moda i que toquen directament lésser humà des del seu fons més profund».
La guitarra espanyola, la percussió (caixó, bongos ), els bastons i les sabates, seran els instruments utilitzats per a interpretar la música daquest espectacle, amb ritmes i bases de percussió compostos exclusivament per als diferents moments musicals. La música formarà part del desenvolupament de lobra.


