Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Alcoi

Alcoi supera els 62.200 habitants i assoleix la xifra de població més alta en més de 30 anys

 

L’augment demogràfic es veu impulsat pel dinamisme econòmic actual de la ciutat, que lidera la baixada de l’atur a la comarca aquest mes de març i registra el doble de creixement d’afiliacions a la Seguretat Social que la mitjana provincial.

La ciutat d’Alcoi continua la seua tendència de creixement poblacional i econòmic. Segons la proposta oficial enviada per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), la ciutat tindrà a data 1 de gener de 2026 una població de 62.213 habitants. Aquesta xifra suposa un increment de 600 persones respecte als 61.613 habitants amb què va tancar de manera definitiva l’any anterior.

Aquestes dades marquen una fita històrica per a la ciutat, ja que per a trobar un número d’habitants similar caldria remuntar-se més enllà de l’any 1995. S’ha superat de llarg fins i tot el darrer pic poblacional de l’any 2008, quan es van registrar 61.698 residents. D’aquesta manera, Alcoi assoleix la millor dada poblacional de les últimes tres dècades.

Aquest increment evidencia que cada vegada més persones trien Alcoi no només per a viure, sinó també per a treballar, i ve acompanyat de xifres laborals oficials completament actuals i de tendència molt positiva. Les últimes dades de l’atur del mes de març de 2026 confirmen l’avanç en la creació d’ocupació. En concret, aquest últim mes d’abril s’ha conegut que Alcoi ha reduït l’atur en 35 persones respecte al mes anterior, sent el municipi on més ha baixat la desocupació de les comarques de la Muntanya. Pel que fa a les afiliacions a la Seguretat Social, la ciutat ha experimentat en els últims tres anys un creixement del 18%, un increment que duplica el percentatge registrat al conjunt de la província d’Alacant, que és del 9%.

A més, el teixit empresarial alcoià mostra una gran vitalitat. El nombre d’empreses ha crescut fins a arribar a les 3.765, la qual cosa suposa 48 mercantils més que en l’exercici anterior, segons recull l’INE. Aquest dinamisme es reflecteix també en el volum de facturació: si l’any 2024 hi havia 589 empreses a la ciutat que facturaven més d’un milió d’euros, el 2025 van pujar fins a les 646, i ja es té constància de l’existència de huit empreses més que superen aquesta barrera econòmica per a l’any actual.

L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha valorat aquestes dades: «Les xifres demostren que la nostra ciutat és capaç de generar un entorn d’oportunitats reals i estables. Aquest augment de població que bat rècords de fa més de trenta anys, sumat a la reducció contínua de l’atur i al creixement d’afiliacions a la Seguretat Social, confirma que el projecte d’Alcoi funciona per a prosperar».

Cal recordar que les dades de població són encara propostes de l’INE i que la xifra oficial sempre tendeix a augmentar, ja que l’Ajuntament d’Alcoi presenta al·legacions per a corregir-la. Aquestes al·legacions es deuen al fet que no es reconeix a les persones estrangeres que porten més de dos anys empadronades si no renoven la seua situació, fet que fa que la població real siga major.

 

 


206