L’Institut Tecnològic (AITEX) treballa en aquestos moments en l’homologació de teixits que complisquen amb tots els requisits per a la confecció de màscares i bates que puguen ser utilitzades tant en hospitals com en centres de salut. D’entrada, un centenar d’empreses, la majoria pertanyents al clúster format per l’Alcoià, El Comtat i la Vall d’Albaida, s’han oferit per a aportar informació i participar en la fabricació.
La petició té el seu origen en el dèficit existent en aquests moments pel que fa a màscares, uniformes mèdics, tovalloletes o altres equips de protecció individual, a causa de l’increment exponencial del seu ús a conseqüència de la crisi generada pel Covid-19.
La resposta per part del sector tèxtil ha sigut immediata, atès que la patronal ha sol·licitat a les empreses que informen de les seues capacitats productives, disponibilitat de matèries primeres i recursos, especialment en teles no teixides per a la fabricació de tissues o tovalloletes, així com d’equips de protecció, com a màscares. També de tèxtils per a uniformes mèdics o equips de protecció individual en les indústries i en els laboratoris.
D’acord amb la informació facilitada, un centenar d’empreses està col·laborant de manera activa, informant sobre les necessitats requerides i oferint dades respecte a fonts d’aprovisionament a nivell global, que poden proveir material sanitari de primera necessitat i matèries primeres per a fabricar a nivell nacional.


