Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Alqueria d'Asnar, l'

Crisi institucional a L’Alqueria d’Asnar: denuncien un bloqueig de l’Ajuntament per frenar una moció de censura

La situació política a L’Alqueria d’Asnar travessa un moment crític després de les denúncies d’un suposat bloqueig institucional que estaria impedint el funcionament normal de l’Ajuntament i la tramitació d’una moció de censura presentada conforme a la legalitat.

Segons s’exposa en una nota de premsa, la recent resolució de la Direcció General d’Administració Local, que rebutja la incorporació del secretari anunciat per l’Alcaldia, confirmaria que la falta de personal tècnic no és el veritable problema, sinó part d’una estratègia deliberada per paralitzar l’activitat municipal.

El conflicte no sols afecta la gestió ordinària, sinó que, segons les mateixes fonts, estaria impedint la convocatòria del ple necessari per debatre una moció de censura ja registrada. Esta situació eleva la gravetat del cas al pla democràtic, en considerar que s’estaria utilitzant l’absència de secretari com a mecanisme per bloquejar una alternativa de govern legítima.

A més, es qüestiona la decisió de l’alcalde de nomenar com a secretari-interventor accidental un peó de serveis municipals, una mesura que consideren jurídicament dubtosa i que, lluny de resoldre el problema, augmentaria la inseguretat en la presa de decisions administratives.

Des de l’oposició s’assegura que existix una solució immediata: la reincorporació de l’anterior secretari municipal. No obstant això, denuncien que esta opció estaria sent vetada presumptament per haver denunciat davant el Tribunal de Comptes possibles irregularitats en la gestió de fons en efectiu procedents de la piscina municipal.

Mentrestant, l’Ajuntament continua amb assumptes importants sense resoldre, entre ells l’aprovació del Pla Econòmic Financer, la liquidació de l’exercici 2025, el pressupost de 2026 o la tramitació de factures pendents.

La crítica també es dirigix al Partit Popular, que governa tant en la Diputació com en la Generalitat Valenciana, al qual acusen de no intervindre malgrat tindre, segons recorden, l’obligació legal de garantir els serveis de secretaria i intervenció en municipis de xicotet tamany.

Davant esta situació, els denunciants exigixen el nomenament immediat d’un secretari habilitat, la convocatòria urgent dels plens bloquejats i la tramitació de la moció de censura, advertint de possibles responsabilitats polítiques i legals si persistix el bloqueig.

La crisi a L’Alqueria d’Asnar situa així en el centre del debat la qualitat democràtica en la gestió municipal i el paper de les institucions supramunicipals davant situacions de paràlisi administrativa.


200