Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Beneixama

Dimarts 8: el gran dia de la Divina Aurora

El 8 de setembre és el Dia de la Mare de Déu i una de les jornades més emotives.

Després del volteig de campanes i els masclets, la Diana comença a les 8.00 hores. A les 8.30 es reten honors al capità del dia de la Filà de Moros, José Isaías Richart Ferriz, i a les 9.00 hores se celebra la Missa de Companyies, seguida d’El Rogle.

 

 

EL ROGLE:

 

A les 11.45 hores, la Corporació Municipal acudeix al temple parroquial acompanyada per la Societat Musical La Pau. A les 12.00 hores comença la Missa Major Solemníssima en honor de la Divina Aurora, acompanyada per la Societat Coral de Beneixama i oficiada per Enric Benavent Vidal, arquebisbe de València. En acabar, es dispara una mascletà i comença una cercavila.

A les 18.00 hores torna la Serreta i a les 19.30 se celebra l’Ambaixada dels Cristians als Moros. A les 20.15 hores, el Bàndol Cristià recupera el Castell i, a continuació, té lloc la cordà de la Filà de Moros.

La jornada culmina a les 22.00 hores amb la Solemne Processó de la Divina Aurora, precedida per totes les filaes i comparses. A l’entrada de la patrona a l’església es dispara un castell de focs artificials.


208