Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Monòver

Aquest matí han començat els treballs d’exhumació de la fossa comuna del cementeri municipal de Mònover

Aquest matí han començat els treballs d'exhumació de la fossa comuna del cementeri municipal de Mònover

Sempre segons els informes forenses de l’època, es creu que es troben les restes dels 26 afussellats l’any 1939 pel franquisme. Els treballs s’allargaran, com a mínim, durant tot el mes d’agost. Allí s’han donat cita els familiars de les víctimes, arqueòlegs i tècnics de distintes administracions, veïns i veïnes de Monòver i la comarca, estudiosos de la Universitat d’Alacant i autoritats locals i autonòmiques, com ara, l’alcalde (Alejandro García), la Regidora de Memòria Història (Júlia Tortosa), la Consellera Consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica de la Generalitat Valenciana (Rosa Pérez Garijo) i el Director general de Qualitat Democràtica, Responsabilitat Social i Foment de l’Autogovern (José Ignació Pérez Rico).

Els familiars de les víctimes que així ho desitgen podran estar presents durant tot els transcurs dels treballs. A més a més, des de l’Arxiu de Monòver s’anirà informant a les famílies dels avanços que vagen esdevenint.

Donem les gràcies a l’empresa d’arqueologia encarregada de les tasques, la Generalitat Valenciana, els treballadors i treballadores de l’Ajuntament i mitjans de comunicació per l’ajuda prestada.

(Treballs d’exhumació)

(Directe amb l’alcalde)


201