Tretze universitats participen en lXI Trobada de Síndics, Defensors i Mediadors Universitaris de la Xarxa Vives a la Universitat dAlacant
Alacant. Dimarts, 17 de juliol de 2018
La Universitat dAlacant (UA) ha acollit els dies 12 i 13 de juliol lXI Trobada de Síndics de Greuges, Defensors i Mediadors Universitaris de la Xarxa Vives. Lactivitat, desenvolupada en el marc Fòrum Vives, ha comptat amb la participació tretze universitats de la Xarxa.
Les jornades han sigut inaugurades pel director de la Seu Ciutat dAlacant, Jorge Olcina; la defensora universitària de la UA, M. Cecilia Gómez, i el rector de la UA, Manuel Palomar, que ha destacat la tasca dels síndics, «fonamentada en la necessitat de garantir un diàleg obert i sincer entre la universitat i totes les persones que conformen la complexitat de la comunitat universitària». El màxim responsable de la Universitat dAlacant va assenyalar que «els síndics universitaris tenen una important responsabilitat en la tasca de cohesió social i juguen un paper clau en el Pla de Responsabilitat Social que vam presentar divendres al Consell de Direcció de la UA».
Edgar Martorell, president del Consell dEstudiants de la UA, i Pablo Alcaraz, delegat dalumnes de la Universitat Politècnica de València (UPV), iniciaren el programa amb la ponència titulada «La participació de les/els estudiants en la gestió de les incidències de lactivitat docent. El procediment MISTRAL de la UPV». La presentació ha traslladat als assistents el procediment i una eina que la UPV posa a la disposició de lestudiantat per traslladar incidències relatives a l’activitat docent, i que té l’objectiu de garantir l’excel·lència i la qualitat a la universitat.
A continuació, M. José Rodríguez, vicerectora de Responsabilitat Social, Inclusió i Igualtat de la UA, va presentar la ponència «La inclusió com a indicador dexcel·lència en la Universitat». La presentació va donar lloc a una sessió de debat entre els assistents, que van reflexionar al voltant daquesta temàtica.
Lacte de cloenda va ser a càrrec dEsther Algarra (secretària general de la UA), Manuel Alcaraz (conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació de la Generalitat Valenciana), i M. Cecilia Gómez.
Fòrum Vives és un espai dintercanvi i reflexió que promou la Xarxa Vives, i que es tradueix en jornades, debats, seminaris, tallers o congressos distribuïts arreu del territori. El proper Fòrum Vives serà la V Trobada de Programes Sènior de les Universitats de la Xarxa Vives, que tindrà lloc a la Universitat Jaume I els dies 20 i 21 de setembre.


