Hi participaran ponents procedents dHamburg (Alemanya) o Syddansk (Dinamarca), entre altres llocs
Alacant. 13 de març de 2017
Els processos dadquisició del llenguatge, tant de la llengua materna com de segones llengües és lobjectiu del XIX Curs Internacional dEstudis de Lingüística. Adquisició del Llenguatge: Llengua materna i segones llengües, que tindrà lloc a la Universitat dAlacant des del 15 i fins al 17 de març de 2017. LAula Magna de la Facultat de Filosofia i Lletres del campus acollirà el desenvolupament daquesta edició, de caràcter internacional, que té la particularitat de dedicar la seua matèria cada any, des del 1998, a un tema monogràfic. A més, en el marc del curs, es presentarà el llibre Metapragmatics of Humor. Current research trends (Amsterdam/Philadelphia, John Benjamins [Series IVITRA, 14]), a càrrec de leditora, la professora de la UA, Leonor Ruiz Gurillo, i Vicent Martines Peres, director de la col·lecció.
Les finalitats primordials del curs són la divulgació lingüística i lorientació professional, fet que el fa especialment atractiu per a estudiants de diversos graus, postgraus i doctorats filològics i de traducció. Amb el pas del temps sha convertit en un esdeveniment acadèmic rellevant que gaudeix duna gran popularitat entre investigadors i alumnat.
El curs està organitzat per les Àrees de Lingüística General i de Llengua Espanyola, Departament de Filologia Espanyola, Lingüística General i Teoria de la Literatura. Està dirigit per les investigadores de la UA Susana Pastor Cesteros, Larissa Timofeeva Timofeev i Claudia Comes Peña.
A més de les contribucions del professorat de la UA especialista en la matèria, el curs compta amb la participació de destacats ponents nacionals i internacionals, que tractaran aquesta temàtica des de molt diferents perspectives: Conxita Lleó, de la Universitat dHamburg (Alemanya); Francisco Cantero Serena, de la Universitat de Barcelona; Mercedes Belinchón Carmona i Marta Garrote Salazar, de la Universitat Autònoma de Madrid; Milagros Fernández Pérez, de la Universitat de Santiago de Compostel·la i Teresa Cadierno, de la Universitat Syddansk (Dinamarca).
Així mateix, aquestes ponències convidades es complementen amb la inclusió duna sessió de pòsters i comunicacions dinvestigadors novells. En aquesta última participen alumnat de grau, postgrau i doctorat la labor del qual ha sigut destacada, avalada i tutoritzada pel professorat de les àrees organitzadores. Es tracta dexperiències plasmades en col·laboracions a través de xarxes docents, treballs de grau i de màster o preparació de tesis doctorals. Daquesta manera, aquestes jornades adquireixen una visió més propera per als assistents al curs i reforcen el caràcter divulgatiu daquestes.
La inauguració, a les 9:00 hores del dimecres 15, serà a càrrec del degà de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UA, Juan Mesa Sanz.
El Curs també forma part de les activitats acadèmiques i dinvestigació promogudes pel Grup d’Investigació Adquisició i ensenyament de segones llengües i llengües estrangeres de la Universitat dAlacant (acqUA), així com pels Projectes GRE (14-19) del Vicerectorat dInvestigació i Transferència del Coneixement de la UA, i FFI2016-76047-P del Ministeri dEconomia i Competitivitat dEspanya. El XIX Curs té el reconeixement de ContinUA, en crèdits, i de lICE, pel que fa a nombre dhores rebudes.


