Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
UA

La Universitat d’Alacant s’incorpora a la Xarxa Internacional UNESCO-UniTwin

La Universitat d'Alacant s'incorpora a la Xarxa Internacional UNESCO-UniTwin

La xarxa té com a objectiu avançar en la capacitació en investigació i el desenvolupament de programes en els camps de competència de la UNESCO mitjançant la creació de xarxes universitàries i el foment de la cooperació entre els estudiosos de gènere, mitjans i TIC

Alacant. Dimecres, 15 de juliol de 2020

La Universitat d’Alacant, ha sigut admesa com a membre actiu i de confiança de la Xarxa Internacional UNESCO-UniTwin, una estructura que té com a objectiu avançar en la capacitació en investigació i el desenvolupament de programes en els camps de competència de la UNESCO mitjançant la creació de xarxes universitàries i el foment de la cooperació entre els estudiosos de gènere, mitjans i TIC.

La incorporació de la institució alacantina es produeix després de la reunió internacional UniTwin, que va tenir lloc a Alacant al setembre del 2019 i gràcies a la investigació sobre l’aplicació del Syllabus que es va presentar en una trobada posterior sobre Transdisciplina, gènere i resignificació, un projecte sobre metodologies actives per a la resignificació de gènere a les aules universitàries.

La professora Rosa María Torres Valdés, representant de la Universitat d’Alacant en la xarxa ha assenyalat que després de la trobada d’UNESCO-UniTwin “els resultats s’han traduït en impactes positius en investigadors assistents, com també en transferència en projectes diversos que abracen desenvolupament d’emprenedories femenines, inserció i integració de població femenina en risc d’exclusió, etc”, i ha destacat que “som la primera universitat que de manera tan activa planteja una qüestió tan rellevant i amb transferència real a la societat, com és la perspectiva de resignificació, que reuneix les diferents visions teòriques i disciplinares que sobre aquest tema hi ha”.


201