Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
UA

Propostes per a una educació sense marques de gènere

Propostes per a una educació sense marques de gènere

El II Fòrum de l’Institut Universitari d’Investigacions de Gènere se centra a proporcionar eines educatives per a promoure la igualtat de gènere en l’àmbit educatiu

Alacant. Dilluns, 28 de novembre del 2016

Amb el títol “Investigar el gènere per a millorar l’educació” l’Institut Universitari de Investigacions de Gènere de la Universitat d’Alacant ha organitzat el II fòrum els pròxims 30 de novembre i 1 de desembre en el marc de les activitats previstes amb motiu del Dia Mundial Contra la Violència de Gènere del passat 25 de novembre, que es farà a la sala d’actes de la Facultat d’Educació.

Una trobada en la qual professionals i experts analitzaran a través de diferents ponències i tallers les marques de gènere tant en el sistema educatiu com en altres àmbits socials. Al llarg dels dos dies es plantejaren propostes educatives i es mostraren eines metodològiques i instrumentals que permetran fer estudis, investigacions, anàlisis, diagnòstics i propostes d’actuació en relació amb la igualtat de gènere en l’àmbit educatiu.

La trobada començarà a les 16 hores del dia 30 de novembre a la sala d’actes de la facultat d’Educació i l’assistència és lliure fins a completar la capacitat de la sala, per a la qual cosa és necessari inscriure-s’hi en aquesta web https://ieg.ua.es/va/.

Al llarg dels dos dies que s’estendrà el fòrum es tractaran qüestions com la investigació, educació i gènere a la UA; la socialització preventiva de la violència de gènere i resolució de conflictes en l’Educació Primària; la transmissió dels gèneres en l’àmbit escolar; o la promoció de la igualtat de gènere des de la intervenció social, entre d’altres propostes.

Les jornades seran inaugurades la vicerectora de Responsabilitat Social, Igualtat i Inclusió, María José Rodríguez, juntament amb la degana de la Facultat d’Educació, María Ángeles Martínez i María Jesús Pastor, directora del Secretariat de Transferència de Coneixement i Gènere el dia 30 de novembre a les 16 hores.


201