‘Al So de la Festa’ torna a Intercomarcal Televisió. El programa dedicat a les festes, les tradicions i la cultura popular de les nostres comarques inicia una nova temporada amb un format que tornarà a eixir al carrer per acostar-se als protagonistes i mostrar tot allò que envolta cada celebració.
La nova temporada arranca amb Pilar Briones al capdavant del programa i amb diferents equips desplegats per les comarques. Connexions, entrevistes, reportatges, actualitat festera i imatges d’ambient formaran part d’un espai que busca anar més enllà dels grans actes per conéixer també les persones, les històries i el treball que hi ha darrere de cada festa.
1ª part:
2ª part:
El primer programa començarà a Sax, on recentment s’han conegut les noves Reines de les Festes de Moros i Cristians de 2027. Precisament, una de les primeres protagonistes serà Carmen María, encarregada d’acompanyar i coordinar les Dames i Reines saixines durant tot l’any fester.
Però el recorregut serà molt més ampli. Elda tindrà un protagonisme especial coincidint amb la celebració de les Falles. L’equip d’Intercomarcal Televisió estarà amb la Fallera Major i la Fallera Major Infantil, entrarà de ple en la plantà de la Falla Oficial i coneixerà de la mà del seu artista tot el procés que hi ha darrere de la construcció i muntatge del monument.
Elda permetrà també canviar les Falles pels Moros i Cristians per recordar els 50 anys de les Huestes del Cadí. El programa buscarà els orígens de la comparsa i conversarà amb un dels seus fundadors per conéixer com van ser aquells primers passos i l’evolució experimentada durant mig segle d’història.
Una altra de les connexions portarà els espectadors fins a Alcoi, immers en la seua Fira Modernista. El programa recorrerà l’ambient dels carrers i s’endinsarà també en el patrimoni arquitectònic de la ciutat a través d’una visita guiada que permetrà descobrir alguns dels edificis i espais que conserven l’empremta d’aquella època.
A Villena, ‘Al So de la Festa’ viatjarà més de cinc segles enrere per aprofundir en el Dia de l’Esclavitud, una tradició que té el seu origen en el vot realitzat en 1474 durant una epidèmia de pesta i que està estretament vinculada a la Mare de Déu de les Virtuts. També s’abordarà l’estat de la tramitació perquè els Moros i Cristians de Villena opten a la declaració de Festa d’Interés Turístic Internacional.
La primera entrega de la temporada passarà igualment per Castalla, davant la consulta prevista sobre les dates de celebració dels seus Moros i Cristians; per L’Orxa, amb el Mercat de Canèssia i el protagonisme de la tradició morocristiana; i per Petrer, que prepara les seues Festes Patronals i una nova edició dels Autos Locos.
El Mig Any Fester de Sax, la Fira Modernista d’Alcoi, el Rabalfest de Villena o el Baile de los Mayores d’Elda completen un programa carregat de continguts, al qual se sumarà una agenda festera amb les principals cites previstes per al cap de setmana en les diferents poblacions de les comarques.
Amb este primer programa, ‘Al So de la Festa’ inicia una nova temporada amb la mirada posada en el territori i en les persones que mantenen vives les seues celebracions. Una proposta que combinarà actualitat, història, patrimoni, música, cultura popular i connexions des dels municipis per mostrar la festa des de dins.
‘Al So de la Festa’ torna a Intercomarcal Televisió amb noves històries, nous protagonistes i un mateix objectiu: recórrer les nostres comarques per viure i contar la festa al costat dels qui la fan possible.







