El passat dissabte es va realitzar el plenari extraordinari dinvestidura on shavia dinvestir el nou alcalde/alcaldessa de lAjuntament de Biar. Com era desperar la candidata del Partit Popular va tindre el suport dels seus regidors i regidores i va ser investida nova alcaldessa de Biar per als pròxims quatre anys. Una Corporació Municipal menys plural que la de fa quatre anys, posat que sols estarà composada per tres forces polítiques i amb la majoria absoluta duna formació per labsència de la nostra formació en el plenari.
Primer de tot des dEsquerra Unida de Biar -tal i com vam fer al dia següent de les eleccions a través de les xarxes- volem agrair de tot cor als nostres 166 votants de les eleccions locals celebrades el passat 26 de maig, així mateix els encoratgem a fer un pas avant i sumar-se al projecte dEUPV, que és el seu. També agrair a les 214 persones que confiaren en la llista dUnides Podem-Esquerra Unida al Parlament Europeu.
En segon lloc volem donar lenhorabona al Partit Popular pels bons resultats obtinguts, tot i que finalment ha sigut un marge de només 11 vots els que no han permés a la nostra formació mantindre el regidor que teníem en lAjuntament, una exigua quantitat que no només no ens ha deixat sense representació institucional, sinó que també ha donat la majoria absoluta al Partit Popular. Però ja se sap que la llei dHondt a qui li beneficia no voldrà canviar-la mai.
En tercer lloc volem mostrar la nostra satisfacció pel treball realitzat durant estos anys pel regidor Ángel Troncoso, ocupant principalment la Regidoria de Serveis Socials durant dos anys i mig i des de la qual sha pogut ajudar a moltes persones en la millora de les seues condicions de vida i salut. També a la nostra candidata, Malena Martínez Ferris, qui va ser valenta per fer un pas avant i encapçalar la candidatura dEsquerra Unida, així com el treball dAna, Eduard, Maribel, Aramis, Laura, Fernando, Rosabel, Cayetano, Paco i Emilio, a les nostres famílies i a totes i tots qui han fet possible que la veu de lesquerra crítica estiguera present en la disputa electoral.
Per al nostre collectiu ha sigut una legislatura profitosa, en la què pel que fa a làrea de Servicis Socials sha deixat enrere gràcies a les polítiques de la Generalitat la vessant assistencialista, per consolidar-se com uns SS de ple dret per a la ciutadania, amb la posada en marxa de la Renda Valenciana dInclusió, entre altres. També al nostre municipi amb la posada en marxa diniciatives com ara la donació de material didàctic en els centres educatius per previndre lassetjament escolar, augmentant en un dia el taller de memòria en collaboració amb lAssociació dAlzheimer de Villena, també amb la contractació de la nova treballadora social en Dependència, assumint bona part de les competències a nivell municipal.
També pel que fa a Transparència hem anat evolucionant pel que fa a la nova llei de contractació gràcies als fantàstics serveis informàtics de lAjuntament de Biar, o bé amb la posada en marxa del WhatsApp Municipal, lapp Línea Verde o el curs de telefonia mòbil per a persones majors que ja va per la seua segona edició.
En quart lloc des del nostre collectiu local obrim un temps de reflexió i autocrítica pel fort retrocés electoral que hem patit, perdent un total de 59 vots, un 23% del nostre suport electoral respecte a 2015, un retrocés sense palliatius que sumat al retrocés de les forces desquerres -PSPV-PSOE i Compromís- amb les què vam sumar per formar el pacte de lanterior legislatura ha fet que lAlcaldia caiga en mans del PP, qui ha millorat els seus resultats de lanterior cita electoral.
Finalment, la història està plena dexemples on la lluita de lesquerra al carrer i les institucions, així com la mobilització popular ha aconseguit la conquesta i manteniment de drets, del guany en les llibertats individuals i collectives, i vèncer la tirania de qui ha volgut despullar-nos del menor sentit dhumanitat a les persones treballadores. Però igual que han hi hagut nombrosos avanços també ha hi hagut retrocessos, com és lògic en el devenir de la història. El fet de que Esquerra Unida del País Valencià (EUPV) no tinga representació a lAjuntament és un moment de retrocés per a nosaltres, però una porta oberta i una oportunitat a continuar treballant des del carrer eixamplant un base en lesquerra crítica al nostre municipi i treballant des del carrer al costat del nostre poble.
Biar, 26 de juny de 2019


