Alacant. Divendres, 7 de desembre de 2018
Després de participar en el programa dinnovació Imagine Silicon Valley a San Francisco, lestudiant de la Universitat dAlacant Álvaro Belmonte continua acumulant èxits, ja que el Comitè Espanyol dAutomàtica (CEA) li ha concedit el premi al millor treball en robòtica de 2018.
Larticle de lestudiant del grau en Enginyeria Robòtica de la UA «Optimización en control visual de robots manipuladores», que forma part del seu treball de final de grau (TFG), ha sigut guardonat pel Grup Temàtic de Robòtica del CEA durant les Jornades dAutomàtica, trobada nacional més destacada en làmbit de lautomatització i la robòtica celebrades aquest any a Badajoz. El premi està patrocinat per la reconeguda empresa Robotnik.
En concret, el treball de Belmonte, realitzat juntament amb els professors Jorge Pomares i Gabriel J. García del Grup dinvestigació de la UA Human Robotics, descriu la formulació dun sistema de control visual directe basat en imatge per al seguiment de trajectòries amb optimització de lesforç articular dun robot manipulador. «Fent ús dels controladors proposats és possible, no solament optimitzar els parells articulars per al seguiment de trajectòries, sinó també especificar les articulacions que suporten més o menys esforç durant la tasca. Un dels principals impactes daquest treball és reduir el consum denergia dels robots respecte dels controladors usats fins a lactualitat en els robots comercials», explica lestudiant de la UA.
Aquest nou reconeixement és un impuls més perquè Álvaro Belmonte continue treballant i esforçant-se en la que és «la seua passió», la robòtica. «En el meu TFG continuaré investigant com millorar els resultats obtinguts i aplicant els controladors dissenyats a tasques reals en col·laboració amb lempresa PAL Robotics, líder internacional en robòtica humanoide», explica.


