Més de trenta experts de diferents universitats internacionals opinaran sobre els beneficis de la mobilitat dels estudiants entre el 4 i el 7 d’abril a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials
Alacant. Dijous, 30 de març de 2017
La Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials organitza per segon any consecutiu la International Week entre el dimarts 4 i el divendres 7 d’abril, un fòrum de trobada en el qual participaran més de trenta experts internacionals de diferents universitats europees i americanes amb l’objectiu d’intercanviar coneixements i experiències i fomentar la mobilitat entre els estudiants en un ambient multicultural.
La iniciativa permetrà als estudiants descobrir les oportunitats de mobilitat internacional per a completar la seua formació en universitats dels cinc continents a través de les conferències i seminaris que protagonitzaran els més de trenta experts de diferents universitats internacionals que hi participaran.
El degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, Juan Luis Nicolau, ha destacat la importància de la International Week per als estudiants i la seua formació, ja que «sense experiències diverses ens convertirem en líders i persones estancats i sense imaginació. Esperem que la Setmana Internacional servisca de catalitzador perquè els nostres estudiants busquen aquestes diverses experiències i s’animen a apostar per la mobilitat internacional», i ha destacat que avui mateix dijous «ja hi ha prop de cent quaranta estudiants inscrits per a participar-hi».
La cerimònia inaugural, a càrrec del vicerector de Relacions Internacionals, Juan Llopis, i del degà de la Facultat, Juan Luis Nicolau, comptarà també amb la presentació de l’exposició «Les meues mil raons» amb imatges d’estudiants de la Facultat d’Econòmiques en les seues destinacions internacionals.
La International Week ofereix, a més, l’oportunitat als estudiants d’obtenir el reconeixement d’1 ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) per l’assistència a les diferents sessions que es desenvoluparen al llarg de les jornades, i per a fer-ho compten amb paquets compostos per un total de cinc sessions específiques cadascun.
La Universitat d’Alacant manté la seua aposta ferma per la internacionalització i continua treballant en l’excel·lència dels programes de mobilitat internacional. A través del Vicerectorat de Relacions Internacionals, la UA duu a terme estratègies de col·laboració internacional amb universitats i institucions de tot el món que estan donant resultats fructífers en matèria de mobilitat internacional. Concretament, tal com detalla el vicerector de l’àrea, Juan Llopis, «la participació dels estudiants de la UA en els nostres programes de mobilitat, europea i no europea, continua incrementant-se. Els dos últims cursos acadèmics 2014/2015 al 2016/2017, el nombre d’estudiants ha augmentat un 35 % i ha passat de 604 estudiants enviats a 820 aquest curs».


