La Fundació Manuel Peláez i la Universitat dAlacant han renovat un any més el conveni de patrocini del projecte musical de lOrquestra Filharmònica de la UA. Lacord ha sigut subscrit en el despatx rectoral per la presidenta de la Fundació Manuel Peláez, Carmen Robles, i pel rector de la Universitat, Manuel Palomar. Lacte també ha comptat amb la presència de la vicerectora de Planificació Econòmica i vicepresidenta de la Fundació General de la UA, Mónica Martí, el vicerector de Cultura, Esport i Llengües, Carles Cortés, la secretària general de la UA, Esther Algarra, i la directora de la Fundació Manuel Peláez, Concha Aldave.
El mecenatge de la Fundació Manuel Peláez permet finançar beques de formació per als músics de lOFUA, així com la celebració de cicles de concerts que anualment organitza la Universitat. El rector, Manuel Palomar, ha volgut destacar el caràcter formatiu de lOFUA i ha agraït la col·laboració de la Fundació Manuel Peláez, «que any rere any aporta els mitjans que permeten que un projecte com el de lOFUA puga tirar endavant». La Fundació Manuel Peláez va ser el primer patrocinador que, des del 2008, ha donat suport a aquest projecte musical i formatiu, un suport que sha mantingut de manera ininterrompuda durant aquests anys.
Per part seua, Carmen Robles, presidenta de la Fundació Manuel Peláez, ha expressat la seua satisfacció per la renovació dun compromís que «conjuga la col·laboració en la formació de músics, acosta la música de qualitat a la societat a través dels concerts que es realitzen i, a més, permet col·laborar amb causes solidàries». El vicerector Carles Cortés ha subratllat lèxit de convocatòria de la proves de selecció daquest any per a formar part de lOFUA, amb una alta demanda destudiants. Com a resultat daquesta selecció, lorquestra comptarà enguany amb un noranta per cent dintèrprets de nova incorporació, amb una mitjana dedat de 24 anys, fet que reforça el caràcter jove de la formació musical universitària.


