El tradicional i esperat comentari de text ja no serà el primer examen, comú a tots els estudiants inscrits
Alacant. 1 de juny de 2018
Un canvi destacat en la programació de la Prova dAccés a la Universitat (PAU) és la nota rellevant daquest 2018, el comentari de text que estava inclòs dins de lassignatura de Llengua Castellana i Literatura II deixa de ser el primer examen, comú per a tots, i passa a fer-se durant el matí del segon dia de PAU. Aquesta assignatura sempre ha suscitat gran interès pel tema de què tracta i sobre el qual sexigeix un comentari de text. Com es recordarà, el 2017 la PAU va arrancar els exàmens amb el comentari crític sobre el problema del masclisme i la xenofòbia a Europa i entre els membres de lEurogrup, basat en larticle dopinió dOlga Grau, cap dEconomia d’El Periódico, «Dijsselbloem i els porcs del sud».
El dimarts 5 de juny 3.514 estudiants es presenten en la Universitat dAlacant a la Prova dAccés a la Universitat (PAU), prova que es desenvoluparà a la UA i al Campus de la UPV dAlcoi els dies 5, 6 i 7 de juny de 2018. Com és una constant, i segons les dades de matriculació dels darrers anys, les dones superen els homes en nombre, amb prop del seixanta per cent sobre el total aquesta edició. Onze tribunals examinaran les 2.024 dones i els 1.490 homes en què es reparteix la inscripció de cadascun dels centres de les comarques dAlacant. Dos tribunals es localitzaran a Alcoi, al campus de la Universitat Politècnica de València a Alcoi (UPV), edifici Ferrándiz, mentre que els altres nou seran al campus de Sant Vicent del Raspeig de la UA: des del número 1 fins al número 5, es trobaran en laulari I, i els tribunals que van des del número 6 i al 9 es localitzaran en laulari II.
Les opcions per a matricular-se en les PAU possibiliten accedir des de batxillerat o bé des dels cicles formatius de formació professional. En el primer dels casos, els matriculats des de batxillerat són un total de 3.357, mentre els que es presenten per cicles sumen 157 estudiants.
La convocatòria extraordinària de la Prova dAccés a la Universitat tindrà lloc durant els pròxims dies 3, 4 i 5 de juliol, amb la mateixa programació que la daquest mes de juny. La PAU es compon duna fase obligatòria que versarà sobre quatre matèries comunes: Valencià, Castellà, Llengua Estrangera i Història dEspanya, i la matèria de modalitat del batxillerat cursat per lestudiant. Seran 360 estudiants els que optaran a realitzar solament la fase voluntària, que permet a lalumnat millorar la nota final dadmissió als estudis superiors.
Les PAU es componen duna fase obligatòria que versarà sobre quatre matèries comunes: Valencià, Castellà, Llengua Estrangera i Història dEspanya, i la matèria de modalitat del batxillerat realitzat per lestudiant. Tota la informació està continguda en el fullet informatiu sobre la PAU.
Els resultats de les proves es publicaran el 15 de juny, a partir de les 14.00 hores. Els processos de consulta de qualificacions, descàrrega de les qualificacions, reclamació i segona correcció i sol·licitud de veure els exercicis shauran de fer a través del portal de lalumne, situat en ladreça web https://appweb.edu.gva.es/paseu/
INFORMACIÓ PER ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ:
Per a prendre imatges i enregistraments, els mitjans de comunicació que vulguen poden acudir el dimarts 5 de juny, a les 9.00 i les 9.30 h, a laulari II, tribunal número 9, aula A01, on Rosa Ayela Pastor, presidenta del tribunal, i Juan Matías Sepulcre, secretari, els atendran.
A les 11.00 hores acabarà el primer examen, de manera que els mitjans que vulguen poden demanar opinions destudiants.
La seu del tribunal estarà instal·lada en laulari II, aula E01, on estaran el secretari i la presidenta.
Per a respondre als mitjans sobre qualsevol consulta relativa al PAU i el seu desenvolupament, el coordinador de les PAU, Mariola Molina Vila, estarà disponible en els telèfons següents:
Mòbil: 600 94 87 84
Tel.: 965 90 3475
Enllaç Accés: https://sa.ua.es/es/selectividad/
Calendari PAU 2018: https://sa.ua.es/es/selectividad/calendario-de-la-prueba-de-acceso.html
—————————-
Fotografia danterior PAU:Roberto Ruiz. Taller dImatge (FGUA).


