La UPUA acull la Primera Jornada Formativa sobre Patrimoni organitzada per la Xarxa Valenciana de Programes Universitaris per a Persones Majors (XPUM-CV) en lobertura del nou curs
Alacant. Dilluns, 30 de setembre de 2019
La Universitat Permanent de la Universitat dAlacant celebra el pròxim 1 doctubre el Dia Internacional de les Persones dEdat amb una jornada de convivència dels programes universitaris per a gent gran de la Comunitat Valenciana.
La Universitat dAlacant, en el seu acte dobertura del curs acadèmic 2019-20, acull la I Jornada de Convivència de Programes Universitaris per a Majors de la Comunitat Valenciana, amb el títol «Viure el patrimoni compartit de la Comunitat Valenciana», una jornada que pretén formar a través del patrimoni i establir vincles entre els alumnes dels programes de gent gran per a fomentant la formació acadèmica dalta qualitat i les relacions socials.
Seguint les línies dinvestigació que duu a terme la UPUA actualment a través del projecte europeu HEIM, el tema de jornada se centra en la importància del patrimoni cultural i en la necessitat dinvolucrar la societat, i en aquest cas particular la gent gran, en la seua conservació. Tal com defensa la filosofia del projecte HEIM, la implicació de les persones grans en la investigació, transmissió i recuperació del patrimoni permet oferir-los loportunitat de continuar formant-se al llarg de la vida i de revertir aquests coneixements adquirits en una acció cultural de gran impacte social. Aquesta mena de projectes promou també la integració social i intergeneracional i fomenta una vida activa i compromesa, tant des del punt de vista físic, com en pla social o cognitiu.
La jornada començarà amb lacte dobertura a les 10.00 i amb la recepció de les universitats públiques valencianes XPUM-CV que desenvolupen programes universitaris per a persones grans en el marc del conveni signat en 2017. A continuació sinaugurarà la jornada formativa que comptarà amb tres conferències sobre el patrimoni de la Comunitat Valenciana: «Patrimoni natural: paisatge i biogeografia en terres valencianes» a càrrec de Juan Antonio Marco Molina, catedràtic de Geografia Física de la UA; «El Misteri dElx, patrimoni immaterial de la humanitat», que impartirà Pablo Mas Serrano, director de la Càtedra Misteri dElx de la UMH, i «Patrimoni virtual de la Comunitat Valenciana: viure el patrimoni duna manera diferent mitjançant eines TIC, realitat virtual i realitat augmentada», per Jaime Molina Vidal, catedràtic dHistòria Antiga (UA).
Les sessions acadèmiques es completaran amb un dinar de germanor i activitats de convivència i participació


