El Consell de Govern ho ha aprovat aquest divendres i també el nomenament com a doctor honoris causa de larquitecte cubà Daniel Taboada
Alacant. Divendres, 25 d´octubre de 2019
El Consell de Govern de la Universitat dAlacant ha aprovat aquest divendres la concessió del XVIII Premi Maisonnave al Consell Assessor de lArxiu de la Democràcia. Un guardó que reconeix «la intensa activitat desenvolupada al llarg dels últims quinze anys per a reunir, organitzar i difondre la memòria documental de la lluita per la democràcia, especialment en làmbit de la província dAlacant i també a tot Espanya en general».
Amb el premi Maisonnave, la Universitat dAlacant vol reconèixer «lactivitat continuada en defensa dels valors cívics o de la promoció de leducació i la cultura a la ciutat dAlacant».
Entre els motius que han dut la Universitat dAlacant a guardonar el Consell Assessor de lArxiu de la democràcia amb el premi Maisonnave destaquen que «la intensa activitat desenvolupada pel Consell Assessor al llarg dels últims quinze anys ha sigut clau per aconseguir lèxit del projecte, tant pel que fa al nombre i interès dels fons documentals donats a larxiu que han passat a formar part del patrimoni documental de la universitat, com per les múltiples activitats de difusió organitzades pels membres del Consell Assessor de manera ininterrompuda: exposicions, publicacions, conferències, actes anuals, etc.».
El Consell de Govern assenyala en lexposició dels motius per a la concessió del guardó que «gràcies al treball dels membres del Consell Assessor dut a terme de manera generosa i desinteressada, ha sigut possible aplegar una valuosa documentació dispersa i amb risc de pèrdua procedent de persones i entitats, i posar-la a la disposició de la ciutadania, així com difondre els valors duna memòria crítica i democràtica en tots els racons de la nostra província i també fora daquesta».
Honoris causa
La reunió ordinària del Consell de Govern de la UA també ha aprovat la proposta de nomenament de larquitecte cubà Daniel Taboada Espiniella com a doctor honoris causa a proposta de lEscola Politècnica Superior. La Universitat dAlacant destaca el «perfil professional de Taboaba, de significatiu valor internacional per a la conservació del patrimoni arquitectònic i, de manera particular, pel treball realitzat al llarg de més de seixanta anys a la ciutat de lHavana». Entre els arguments també destaca «lestreta col·laboració amb la Universitat dAlacant des de lany 1996 a través de lactivitat docent, participació en projectes i en publicacions». El nomenament coincideix amb la celebració del 500 aniversari de la ciutat de lHavana.
Eleccions Claustre
En la reunió daquest divendres també sha aprovat el calendari electoral per a la renovació del Claustre Universitari el pròxim 12 de desembre.


