Lobjectiu daquesta iniciativa és crear una comunitat digital orientada al públic jove interessat en la temàtica.
Brandcomm és un projecte digital desenvolupat per Nora Fernández i Isa Ayora des del grup dinvestigació UA_Brandscience i impulsat per la Càtedra de la Marca Corporativa de la Universitat dAlacant. Lobjectiu daquesta iniciativa és crear una comunitat en línia orientada al públic jove interessat en les marques, la comunicació i la societat de consum. Brandcomm es llança en ple estat dalarma per la pandèmia amb el propòsit de «fer pensar» a les generacions millennial i centennial, sobre limpacte del coronavirus en les marques.
Brandcomm, coneguda per lacrònim «B!», és un projecte desenvolupat per Nora Fernández i Isa Ayora estudiants de lúltim curs del grau de Publicitat i Relacions Públiques i centra la presència en les xarxes socials principals. La identitat visual i verbal del projecte ha sigut desenvolupada des de lequip de treball en el qual han participat activament les dues estudiants. De manera periòdica es produeix el contingut motiu danàlisi, i shi tracta datiar la conversa i la reflexió. El focus de B! apunta prioritàriament a Instagram i Youtube com a suports principals, encara que també estan adaptant els continguts a xarxes com Facebook, Twitter i Medium.
La situació de confinament provocada per la COVID-19 ha provocat que les alumnes hagen de seguir el seu període de formació i treball en el projecte des de casa, i modificar el pla inicial. «Teníem previst eixir al carrer a fer entrevistes, gravar reportatges i fer partícip la comunitat universitària de diferents iniciatives, però hem hagut de traçar una altra ruta de treball» comenten les investigadores. Les primeres publicacions que han compartit parlen sobre la nova realitat i la situació global generada per la COVID-19. Brandcomm ha creat diferents peces audiovisuals i escrites en què es plantegen reflexions que «fan pensar», afirmen.
Un altre dels objectius de B! és «fer pedagogia i activisme i acostar aquests continguts a la població general, que no tenen relació amb lacadèmia o les institucions educatives», comenten des de la Càtedra. «Aspirem que Brandcomm servisca perquè les persones avaluen quina és la relació que tenen amb les marques i de quina manera poden convertir un a priori acte de compra innocent en una força positiva per a canviar el món». Isa Ayora i Nora Fernández són tutelades per Andrés López i Fernando Olivares, tècnic i director de la Càtedra, respectivament.


